Chonmage Purin (2010)

Alternatieve titel: A Boy and His Samurai

Japan

geregisseerd door Yoshihiro Nakamura
met Ryo Nishikido, Rie Tomosaka en Hitomi Satô

Een samoerai uit de Edoperiode maakt een reis door de tijd van 180 jaar en komt terecht in het huidige Japan. Hij ontmoet hier een gescheiden vrouw met een kind en zij inspireert hem om een patissier te worden.

avatar van breedbeeld
Leuke film.
Een romcom waar the way of the samurai een beetje in verwerkt zit en met een einde dat anders is dan gewoonlijk.Heb met plezier gekeken.

Schattig

Niet zo denderend.

Ik was er ook niet helemaal op voorbereid. Afgaande op de titel verwacht je niet meteen een culinair-gericht luchtig drama. Enerzijds is dat nog wel leuk, het geeft de film een originele draai, maar de uitwerking is gewoon niet strak genoeg.

Nakamura maakt ze doorgaans ook wel beter. Het beetje drama en romantiek in deze film komt nooit echt uit de verf. Komt deels omdat er redelijk matig geacteerd wordt, zowel van mama, zoontje als samurai, maar ook omdat het allemaal nogal zoutloos in beeld gebracht wordt. Erg flets vond ik.

Er zitten nog steeds wel een paar leuke kantjes aan, zoals het weinig verklarende einde waarbij de samurai gewoon weer terugreist in de tijd, maar deze film laat weinig tot geen echt indruk na. Wel een keertje OK om te kijken, maar daarmee houdt het ook wel op.

En foodporn doen ze in Azië doorgaans ook veel beter.