In & Out (1997)

geregisseerd door Frank Oz
met Kevin Kline, Matt Dillon en Joan Cusack

Howard Brackett is een leraar Engels op een highschool. Als een oud-student hem tijdens zijn Oscar-acceptatiespeech bedankt voor de steun die Brackett hem als homo gaf om voor z'n geaardheid uit te komen, moet hij zijn omgeving er van overtuigen van het feit dat hij toch echt hetero is.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Leuke film met een goede cast, en een aantal zeer komische momenten. Het klinkt misschien als een erg foute film, maar het wordt (voor Hollywood-begrippen) allemaal leuk gebracht. 3 sterren.

neo (crew)
vond de film nergens echt grappig

Ik vond hem wel grappig 3 sterren.

Mza
Op die Steven Seagal grap na was ie nergens grappig. Het had allemaal een beetje een braaf sfeertje dat me na een tijdje de keel uit ging hangen.

neo (crew)

hoe ging die grap ook alweer?

Mza
Bij de beste mannelijke acteur van de oscar uitreiking zijn de genomineerden Paul Newman, Clint Eastwood, Micheal Douglas, iemand uit In & Out en als laatste Steven Seagal. Steven Seagal genomineerd voor een oscar, ik kwam niet meer bij.

neo (crew)
dat was idd het allerleukste van de film

avatar van Sjoerd
Nergens grappig...? Ik vond die scene met dat cassettebandje echt schitterend

Helemaal mee eens. Bij Diana Ross kun je toch niet stilzitten

avatar van mikey
Grappige film over een moeilijke kwestie in Amerika. eventjes dacht ik dat kevin en tom alsnog gingen trouwen maar dat ging jammer genoeg niet door. De stijl van de film is overbekend maar het werkt. Hij is leuk en actueel. 3.5

Beetje braaf idd, maar er zitten wel grappige momenten in
"I was fat!!!" (dat stukje heb ik zo vaak terug gespoeld tot het niet meer grappig was )

BlueSword
haha, erg grappige film.
die vrouw deed het erg goed, vooral in die bar.

avatar van Purmerend
Twee scene's vond ik wel grappig de ene is dat Kevin Kline wel/niet ging dansen op bevel van het cassettebandje. En de andere dat die dunne domme fotomodel van Matt Dillon wilde bellen met een oude draaitelefoon en op de toetsen ging drukken.

Movie_fan#
Hij kwam laatst op tv maar vond er weinig aan...

Usual Suspect
Best wel een leuke comedy, met een grappige rol van Kevin Kline.
Over het homo-thema van de film, worden natuurlijk weer de standaard grappen gemaakt, maar dat stoort nergens.
Gewoon luchtig vermaak.

3***

avatar van martinovitch
Ik heb deze vandaag op school gezien en ik moet zeggen deze film heeft best wel humor. En een paar grappige momenten maar daar blijft het dan ook bij.
Geen topper gewoon een leuke film voor een keertje te zien.

Leuke komedie met een dosis ironie over homofobie.

avatar van ILDIB
Hier en daar te blij, maar de scene met het cassettebandje is werelds..

Leuke comedie waarin de wereld van een leraar op zn kop wordt gezet, als een ex-leerling zijn 'homo-leraar' bedankt tijdens de oscar-uitreikingen. Moeilijk te geloven dat deze film nog maar 14 jaar oud is. En het conservatieve stadje staat goed model voor Amerika zelf. Uiteraard is de film bevolkt door flink wat stereotypen, maar dat is hier niet storend. Dit komt natuurlijk ook door de uitstekende cast, die absoluut het maximale haalt uit hun personages.

avatar van Friday the 13 th
Neen, deze vond ik erg matig. Dit kan toch geen klassieker zijn? De grappen zijn werkelijk sporadisch aanwezig, zeker naar het einde toe waar de drama een prominente plaats in neemt. Het enige grappige stukje vond ik die zatte bruid in de bar.

Bovendien vind ik het thema van de film vreselijk achterhaald. Van het jaar 1997, werkelijk? Ik dacht eerder aan eind jaren 70. De overdreven homofobie ligt hier te zwaar op.

Eind goed, al goed dan maar met een massale outing op het einde? Waar halen ze het, nog nooit zo een bedroevend einde gezien.

Scène met het cassetje had ik ook beter verwacht. De hoofdspeler lag mij ook niet zo. De vele stereotyperingen rond homo's in deze film maakte het er al niet veel beter op. Erg gedateerd en achterhaald.

avatar van Madeliefje
I've seen this movie.. now Í must be gay!

Heer-lijk, kreeg er een ontzettend vrolijk gevoel van en wat een fijn acteerwerk van iedereen.
Wel een beetje overdreven, maar dat is in het genre komedie vaker zo en hier past het ook wel.
Aanrader dit, leuker dan ik had verwacht.

aardige maar naar mijn mening zeer matige film; waar de humor en de emotie steeds er dik op werd gesmeerd, Slechts twee scenes vond ik ver boven de middelmaat; de auditorium-I am gay scene en het slot.

avatar van John Milton
Mijn hemel wat een tergend slechte film, vooral de slotscène deed me ineen krimpen... Ik snap niet dat Selleck en Kline getekend hebben voor zo'n script.

Grappig detail voor Six Feet Under fans, naast lauren ambrose ook die twee acteurs uit de epi die begin met een actrice die overdosed en haar vriendje die haar as opsnuift (Shawn Hatosy zo uit het hoofd)

gauke schreef:
Leuke komedie met een dosis ironie over homofobie.

Een vrolijke en typisch Amerikaanse komedie rond de "coming out" van een docent en geìnspireerd op de toesprak van Tom Hanks toen hij een Oscar kreeg voor zijn rol in ´Philadelphia´. Puur amusament met enkele hilarische momenten: de gebruikelijke clichématige en stereotype vooroordelen over en homofobie tegen homo´s werden op een luchtige wijze aan de kaak gesteld. Het zoete einde was wat ongeloofwaardig (ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit in het Amerika van 1997 reeel was). Maar ja, als de film maar heeft bijgedragen aan tolerantie en acceptatie.

avatar van Ted Kerkjes
gauke schreef:
Een vrolijke en typisch Amerikaanse komedie
Dit is toch een zeer on-Amerikaans, als je het mij vraagt.