Come Live with Me (1941)

Romantiek / Komedie

geregisseerd door Clarence Brown
met James Stewart, Hedy Lamarr en Ian Hunter

De aantrekkelijke en welgestelde Oostenrijkse Johnny Jones verblijft illegaal in de Verenigde Staten en moet het land verlaten. Johnny is echter verliefd geworden op de getrouwde uitgever Barton Kendrick. Ze hoopt snel een verblijfsvergunning te krijgen door een schijnhuwelijk aan te gaan met de berooide schrijver Bill Smith.

avatar van Dogie_Hogan
En hier de 1-sheet.

Plot:
De aantrekkelijke en welgestelde Australische brunette Johnny Jones verblijft illegaal in de Verenigde Staten en moet het land verlaten. Johhny is echter verliefd geworden op de getrouwde uitgever Barton Kendrick. Ze hoopt snel een verblijfsvergunning te krijgen door een platonisch huwelijk aan te gaan met de idealistische, maar berooide schrijver Bill Smith. Bill heeft echter zijn eigen plannen met Johnny.

(verwijderd)
Romantiek uit de ouwe doos, een genot dat 70 jaar later niets aan plezier heeft ingeleverd. Petje af voor James Stewart. Lees de bio over Hedy Lamarr en ontdek wat een geweldig mooie (letterlijk en figuurlijk) actrice dit was: IMDB bio

Het verhaal, dat veel beter uitgewerkt is in Green Card (1990), stelt niet zo veel voor.
Film draait in feite helemaal om de legendarische schoonheid van Hedy Lamarr. Fans van haar zullen dan ook niet teleurgesteld zijn.

avatar van mrklm
Johnny [Hedy Lamarr] is gevlucht uit Oostenrijk nadat haar vader is geliquideerd. Ze verblijft nu in de VS en heeft een affaire met Barton Kendrick [Ian Hunter], een getrouwde uitgever. Wanneer Johnny de immigratiedienst haar mededeelt dat ze terug moet keren naar Oostenrijk vreest ze voor haar leven. Wanneer ze tijdens een wandeling door het park een berooide schrijver [James Stewart] tegen het lijf loopt, weet ze hem ervan te overtuigen een deal aan te gaan waardoor zij in de VS kan blijven, maar die deal levert de nodige complicaties op voor alle betrokkenen.
Lamarr en Stewart zijn uitstekend in deze romantische komedie met een sterke dramatische inslag. Het is bijzonder interessant om Stewart te zien in een niet geheel sympathieke rol die een voorbode is van het geniale werk dat hij 5 jaar later zou doen in 'It's A Wonderful Life'. Lamarr is een beetje stijfjes, maar houdt zich staande in deze vermakelijke, lichtelijk godvergeten komedie die tevens profiteert van sterke ondersteuning van Hunter, Verree Teasdale als Hunters echtgenote en Adeline De Walt Reynolds als Lamarrs grootmoeder.