Ibo Kyoudai (1957)

Alternatieve titel: Stepbrothers

Japan

geregisseerd door Miyoji Ieki
met Rentarô Mikuni, Kinuyo Tanaka en Katsuo Nakamura

Rie begint als huishoudster te werken voor de brute luitenant Hantaro. Als snel verkracht hij haar met als gevolg dat ze zwanger van hem wordt. Hantaro's zieke vrouw Tsuta sterft en laat hem achter met twee jonge zoontjes. Alleen voor het imago trouwt Hantaro met Rie, maar hij blijft haar als een meid behandelen en trekt de zoontjes uit zijn eerste huwelijk voor boven Tomohide en Yoshitoshi, de zoontjes die hij met Rie heeft gekregen. Dan breekt de oorlog uit en worden alle zonen opgeroepen voor militaire dienst.

avatar van Fikret8
Winnaar van de Crystal Globe, maar niemand heeft hem blijkbaar gezien op MovieMeter en imDb.