Fertile Ground (2011)

Horror

geregisseerd door Adam Gierasch
met Gale Harold, Leisha Hailey en Jami Bassman

Na een miskraam verhuizen Nate en Emily Weaver van de stad naar het landgoed van Nates voorouders. Al snel wordt Emily geplaagd door mysterieuze, angstaanjagende visioenen en verschijningen. Terwijl Emily de ontdekking doet dat ze opnieuw zwanger is, begint Nate zich steeds vreemder te gedragen. Na wat speurwerk komt ze te weten dat het landhuis een donkere geschiedenis met zich meedraagt. En zij dreigt het volgende slachtoffer te worden...

avatar van boozebelly
Lijkt mij een typische bitterbal film Zulke films verwacht ik nooit veel van, maar toch kijk ik ze altijd graag in de hoop eens goed te kunnen griezelen.

avatar van akira124
Hoop dat deze beter word als zijn voorgangers.....

avatar van FillumGek
Op basis van de plot maar een kans gegeven. Het deed me namelijk sterk denken aan The Amityville Horror, maar helaas, en ook een beetje zoals verwacht komt deze film lang niet in de buurt.

Het verhaal is al eeuwen oud, maar Fertile Ground weet er niets bijzonders van te maken. Het is allemaal zo voorspelbaar als wat en bovendien enorm langdradig en saai uitgevoerd. Harold is geen boeiend acteur en zijn rol is al vele malen beter uitgevoerd door Nicholson (The Shining), Reynolds (The Amityville Horror) en Pertwee (Seven Days to Live). Hailey gaat wel, maar ze hadden beter voor een lekker ding kunnen kiezen, dan was er nog wat eye candy om de vele saaie voorspelbare scenes door te komen.

De geesten imponeerde ook geen moment. Zwakke make-up en absoluut niet overtuigend. De film is niet spannend en eindigt in een anti-climax. De moeite niet waard.

avatar van rolfgizmo
Aardige horrorfilm, niet meer.

avatar van mcdaktari
Vrij zwak horrorfilmpje als je dit teminste horror mag noemen. De film word nergens spannend en geen schrikmomenten. Heel voorspelbaar en het komt zo over alsof je het allemaal al eens vaker zag. Geen aanrader dus.

avatar van Jake the muss
boozebelly schreef:
maar toch kijk ik ze altijd graag in de hoop eens goed te kunnen griezelen.

Sla deze dan maar rustig over.........wat een saaie zit zeg deze amityville horror rip-off

Geen 5sterren film dus..

Maar ik ga hem lekker toch kijken. Trailer gezien, en die was voor mij wel leuk genoeg om hem toch te gaan kijken.

Natuurlijk krijg je daarna ook mijn mening .

Matig.

Maar voor Gierasch' normen eigenlijk best een goede film. Toch weet Fertile Grounds niet helemaal te overtuigen. Het haunted house genre is niet bepaald origineel te noemen, de twist op het einde is dat evenmin. Het geheel mist dan ook aan impact.

Visueel redelijk maar niks opmerkelijks. De soundtrack is dat wel, opmerklelijk slecht en aanwezig. Opdeling in chapters voelt een beetje nutteloos aan, maar is ook niet helemaal negatief. Verder is het vooral een filmpje dat dient als genrefiller.

Had tijdens het kijken wel een beetje last om te volgen waarover het nu eigenlijk ging. De mi van het onverwacht zwanger raken en de moordende geest klopt gewoon voor geen meter en is storend. Het einde zorgt voor een makkelijke uitleg, maar echt werken doet het toch niet.

Redelijk tussendoortje dus, zolang je maar niks groots of echt goeds verwacht. Het genre kent slechtere films, daarmee is het meeste jammer genoeg wel gezegd.

avatar van 606
Had er mee van verwacht om eerlijk te zijn.
Niet echt veel horror erin maar meer fantasie gebeuren.
Acteren was redelijk
De film deed mij denken aan The Amityville Horror

2,5 ster

Een hele zwakke horror film kon me totaal niet boeien ik heb de film met veel moeite uit kunnen kijken
Voor de moeite een 2

avatar van perceived
Slaapverwekkend. Er zit wel verhaal in maar het ontbreekt aan spanning. Door de gebruikte muziek kukelde ik zowat in slaap... 4/10*

Nou, dit lijkt meer een dramafilm dan een horror.
Ik ben niet geschrokken, zag niets spannends... de acteurs waren nou ook niet al te best.

Dit is een film die je best over kan slaan, het verhaal is saai of het is saai uitgewerkt.

Het enige mooie aan de film was het huis.
Die zou ik wel willen hebben

1* omdat ik anderhalf uur heb kunnen volhouden.

avatar van Vascago
Langdradig, spanningsloos en barslecht acteerwerk. Het huis was ook niet echt best. In zo'n spookhuis moet je kunnen verdwalen. Hier kon je je kont niet eens keren. Alleen de soundtrack was nog redelijk. Voor de rest een dikke bagger film.

avatar van killer13
echt slecht. ik vond adam gierasch z'n vorige films allemaal erg vermakelijk en genietbaar. ook niet van hoogstaand niveau maar toch leuk voor te zien. mar deze... wat een misbaksel. saai, langdradig, de spanning was ver te zoeken, het acteerwerk was om te huilen, het huis vond ik er ook niet echt eng uit zien, ... stuk voor stuk enorme missers. bij zijn vorige films heb ik me van het begin tot het einde vermaakt, deze heb ik gewoonweg uitgezet. mijn score, ik denk dat ik nog erg gul ben met de 1.5* die ik geef.

avatar van henkula
zwakke horror, ik snap niet waarom er mensen zijn die hier een hoge score aan geven.

avatar van fearmeister
Goeie film maar nijgt naar andere horror/thriller

avatar van 0nno
Wat een irritante stem heeft dat hoofdpersonage. Veel meer valt er niet over de film te zeggen, behalve dan dat het acteerwerk erg zwak was, en het geen moment spannend werd. Een 1tje voor de aardige setting.

avatar van Thorak
fearmeister schreef:
Goeie film maar nijgt naar andere horror/thriller
Tja jouw 5.0* ziet er erg geloofwardig uit naast alle 1.0* en 2.0*!

Edit: Ik zie nu dat je alles een 5.0* geeft, erg triest als je geen relativerings vermogen hebt.

avatar van Noodless
Mijn 4de film van deze reeks en helaas weer teleurstellend. Na Husk, Prowl en Seconds Apart weet deze film helemaal niet te boeien. Zwak acteerwerk, flutverhaal, geen spanning, geen enge sfeer..... 3/10

avatar van nightbreed
Wat een slap en afgezaagd script. Drie keer niets.

avatar van surgeon8
Ik was aangenaam verrast, verwachtte eigenlijk niet dat ik zo in spanning zou zitten. Spannende film, ondanks wat de anderen hier ook van vinden. Ik heb in geen tijden zo in spanning gezeten. Er zijn soms ook goede schrikmomenten. Ik kan hem aanraden aan mensen die van 'haunted mansions' houden. Het heeft inderdaad vergelijkenissen met The Amityville Horror.

avatar van Lui
Lui (crew)
Saai spookthrillertje met een gegeven dat we al veel vaker gezien hebben. De waardeloze hoofdrolspeelster roept de nodige irritaties op. De film komt langzaam op gang, maar de schrikmomenten zijn voldoende aanwezig en acceptabel.

Jezus was een slechte horrorfilm was dit. Het verhaal was opzicht leuk gevonden (heeft inderdaad wel wat weg van The Amityville) maar de uitvoering was zeer beroerd en de film werd ook nergens spannend of eng. Dat de uitvoering beroerd was kwam ook mede door beide hoofdrolspelers Gale Harold en Leisha Hailey die echt beroerd speelden en totaal niet overtuigden. De laatste had overigens best een fraaie boezem en dat was dan ook het beste aan haar en eigenlijk ook het beste van de hele film. Het einde was overigens zeer flauw en sloeg ook nergens op. Nee deze film kun je beter niet kijken als je hem nog niet gezien hebt.

avatar van Awake78
Helaas erg zwakke film. De film rust op een onorigineel plot en de schrikeffecten zijn of al eerder gezien in andere films of steeds hetzelfde: vrouw loopt door huis en schrikt van iets. En dat dan de hele film door.

Ik heb het idee dat ze films als Orphan na wilden doen, maar faalt in bijna alle opzichten. Verder een paar aardige scenes maar zelfs de aardige scenes komen niet boven de 3* uit. Met enige plotwendingen en een iets 'grotere' film had dit nog best iets aardigs kunnen opleveren.

Hoofdpersoon ook een wat zoutloos figuur. De vrouwelijke hoofdpersoon had inderdaad een aardige voorgevel. Acteerde ook nog wel redelijk.

avatar van agathadirks
Tijdens het kijken wilde ik eigenlijk al typen dat ik het niet veel vond. Maar I'm a good sport!
Dus ik kijk hem wel af... Alleen ik vind het meer een drama film dan een horror!

Die vrouw krijgt een miskraam, man gaat vreemd met z'n agent (Teminste dat dacht ik...) En baalt dat er een 2de baby komt..
Je krijgt het idee dat die man bezeten is door z'n voorvader. We live of the land.. Enzo.
Beetje apart. (En ze was bij eerste etentje toch vegetarisch...)

Maar daarna dacht ik : Nee het zal wel totaal anders zijn... *zal niet typen wat er gebeurd, maar beetje voor de hand liggend...) Nee ik vond het niks!
En dan die laatste ruimte .. Afgezaaagd! *gaaaap*

Nee, kijk volgende keer maar iets anders! Of je moet net als ik totaal niks te doen hebben gehad!

avatar van killer13
Thorak schreef:
Tja jouw 5.0* ziet er erg geloofwardig uit naast alle 1.0* en 2.0*!

natuurlijk ieder zijn eigen mening, he

avatar van EW101
Duurde dit 95 min? Het leken wel uren zeg. Het is zo'n saaie film. Er is totaal geen band met de personages waardoor het je totaal niet uitmaakt of er iets met ze gebeurt.
De schrikmomenten zijn waardeloos en maakten me niet wakker.

Onbegrijpelijk dat mijn ouders deze wouden zien i.p.v. the Lion King of Les Diaboliques.

avatar van dutchtuga
Aardige After Dark-episode. Vooral de locatie is best oké, maar die wordt niet geheel eer aangedaan door Gierasch. Ook het script is voorspelbaar, maar kijkt wel lekker weg. Het acteerwerk is verder niet echt om over naar huis te schrijven, maar Fertile Ground is geen slecht tussendoortje.

De film viel erg tegen; ik had er veel meer van verwacht.
Er zaten weinig echte schrikmomenten in en telkens als ik dacht "Nu komt het...", gebeurde er eigenlijk niets bijzonders. Slecht script, en het is wat goedkoop in elkaar gezet.

avatar van Daan258
Compleet bagger.
Valt verder gewoon niks over te zeggen.