The Fighting Gringo (1939)

Western

geregisseerd door David Howard (I)
met George O'Brien, Lupita Tovar en Lucio Villegas

Don Aliso del Campo verzet zich tegen de rancher John Courtney, die van hem eist dat hij de ranch van zijn voorouders verlaat. Aliso raakt bewusteloos in een daaropvolgend gevecht, maar hij herstelt weer. Aliso moet echter vernemen dat hij inmiddels hoofdverdachte is van moord op Courtney. De ‘trouble shooter’ Wade Benton vertrouwt de zaak niet en laat Aliso onderduiken. Benton redt Aliso’s dochter Anita 'Nita' del Campo uit handen van Courtney’s handlanger Rance Potter en diens voorman Dan Wallace. Benton vermoedt dat Wallace zijn werkgever heeft gedood om te trouwen met zijn zus Sandra Courtney, om op die manier over zijn vermogen en onroerend goed te kunnen beschikken.