L'Autre Monde (2010)

Alternatieve titel: Black Heaven

Frankrijk / België

geregisseerd door Gilles Marchand
met Grégoire Leprince-Ringuet, Louise Bourgoin en Melvil Poupaud

Zomer in het zuiden van Frankrijk. Gaspard is een gelukkige tiener die zijn tijd verdeelt tussen zijn vrienden en zijn vriendin Marion. Maar Gaspard ontmoet Sam en zijn leven wordt overhoop gegooid. Want Sam is een fascinerende jonge vrouw die in het online spel “Black Hole” een partner zoekt om te sterven.

avatar van CrazyDavid
Iets Ben X-achtig?
Zo lijkt het wel als ik de uitgebreidere omschrijving lees in 'Humo'.
Kan zeker een interessante film zijn!

avatar van dEUS
Klinkt inderdaad veelbelovend. Het heeft iets weg van Ben X, maar dan zonder het (voor mij) mislukte autisme- en pestverhaaltje.

Erg sfeervolle poster ook.

avatar van Movie-Addicted
Ik denk dat ik deze maar oversla. Meestal scoren de Franse drama films redelijk goed. Maar een 5,6 van de 175 stemmen op IMDB? niet veelbelovend.

Mede geschreven door Dominik Moll, de regisseur en schrijver van de briljante film Harry, un Ami Qui Vous Veut du Bien (2000)

Tegenvallende Frans drama-thriller met te weinig actie en een ongeloofwaardig verhaal dat ook nog eens vol met gaten zit: realiteit en virtualiteit worden voortdurend doorelkaar gehaald, scènes lijken volstrekt onnodig en overbodig en de acteurs niet bij de les. De regisseur heeft tevergeefs geprobeerd op David Lynch te lijken.

Een waardeloze film. Een aanzienlijk deel van de tijd zit je te kijken naar zo’n stompzinnig computerspel, waarmee mijn kleinkinderen veel te vaak hun gezichts- en verstandelijk vermogen aan het verpesten zijn. Een ridicuul script, dat acteurs kansloos maakt om een fatsoenlijke prestatie af te leveren.
Geef mijn portie maar aan fikkie, ondanks het fraai gebouwde lijf van Louise Bourgoin dat via een uitgekiende poster argeloze kijkers probeert te lokken. Zeker, deze scène zit in de film, maar ik schat dat ie geen twee seconden duurt.