• 8.254.745 stemmen

Genre: Drama / Thriller

Geregisseerd door: Mitch Glazer

Met onder meer: Megan Fox, Bill Murray en Mickey Rourke

Plot Passion Play

"Love Is Stronger Than Death."

'Passion Play' speelt zich af in het Los Angeles van de jaren '50 en gaat over een engel (Megan Fox), wier leven in dienst staat van de harteloze gangster Happy Shannon (Bill Murray). Maar dan wordt ze gered door de trompet spelende Nate (Mickey Rourke), met alle gevolgen van dien...

imageimageimageimage

Social Media

avatar van Metalfist

Metalfist

Megan Fox die een engel speelt, Bill Muray die de gangster speelt en Mickey Rourke die trompet speelt. Lijkt me dat er bij de cast een mix up is gebeurd maar ik ben er toch wel benieuwd naar. Ik hoop wel een deel van het gelijknamige nummer van Jethro Tull te horen!

avatar van Jules15

Jules15

Klinkt goed slecht

avatar van TragieStar.*

TragieStar.*

Het verhaal klinkt eerder komisch dan dramatisch of spannend, maar wil de film uiteraard zien, al denk ik niet dat het heel veel gaat worden. Maar de cast is wel prima.

avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

Een nieuwe Fox, en omgeven door een sterke cast. Er lijkt in de rollenverdeling wel iets misgegaan inderdaad. Lijkt me een boeiend project deze Passion Play.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Schijnt in Amerika roemloos ten onder te gaan en direct naar DVD.

avatar van ralfsjam

ralfsjam

op IMDB al gezakt tot 4 punt nogwat.....

avatar van hellboy.ray

hellboy.ray

• 2056 berichten

ben zeer benieuwd naar deze film, dus dat wordt de alternatieve weg even bewandelen

soms kan ik gewoon niet wachten om iets te zien

avatar van sbm

sbm

ja ik heb m binnen

morgen laat ik ff weten of het de moeite waard is

Greetzz

gauke

Vreemd, onlogisch, surrealistisch en ondanks een paar goede ideeën, een warrig en pijnlijk slecht script. Het melodrama vormt geen eenheid, heeft geen enkele amusementswaarde en verveelt snel. Vanwege de engel verlangde ik enkel terug naar het sublieme 'Angels in America'. Mickey Rourke was in 'The Wrestler' zo op de goede weg, maar speelt rampzalig en de chemie tussen Megan Fox en hem schijnt helemaal te ontbreken. Het is daarnaast net of de film zelf de gek met de hoofdrolspelers heeft.

avatar van sbm

sbm

niet slecht.. megan fox is echt lekker maar vind haar nog geen engel hoor! haha

de film is te kijken maar geen aanrader

2,5 max!

avatar van RickZ

RickZ

Zeer matig drama (geen thriller) met een traag en inhoudsloos verhaal. Megan ziet er in andere films wel beter uit dan als engel in deze film met nepperige scenes voor blue screens. Vreemd verhaal dat aan het einde wel duidelijk wordt mocht je het nog niet door hebben.

avatar van 606

Megan is prachtig Bill is goed in zijn rol.

Rest is het heel traag en vooral erg rustige film.

2 sterren

avatar van james_cameron

james_cameron

Slaapverwekkend drama, slecht gemaakt en matig gespeeld door de toch zeer behoorlijke cast. Het belachelijke script sleept zich voort van de ene nietszeggende gebeurtenis naar de andere. De dialogen zijn nog niet eens zo belabberd, maar het slakkentempo en de nogal misplaatst pretentieuze toon van het geheel zorgen voor een vrij tergend eindresultaat. Onbegrijpelijk dat gerenommeerd cameraman Christopher Doyle hier het bijzonder lelijke camerawerk van verzorgd heeft. Megan Fox is lekker bezig de laatste tijd- eerst de flop Jonah Hex en nu dit...

avatar van borasi

borasi

Als een lange aflevering van de Twilight Zone, apart sfeertje. Val Kilmer had er ook zo in gekund.

avatar van blurp194

blurp194

Niet zo slecht als in de kritieken doorklinkt - maar er was toch ook wel een hoop meer van te maken geweest. Het verhaal is te traag en er gebeurt te weinig in - en dan kom je niet meer weg met een suf surrealistisch tintje. Maar wat ik dan wel weer leuk vind is dat Megan Fox best goed aan het acteren is.

stinissen (crew films & series)

Ik moet zeggen dat ik positief verrast ben door deze toch wel aparte film , ik ben normaal geen voorstander van fantasie films maar deze ging erin als koek en nee dat lag niet aan Fox (die ik persoonlijk niets aan vind), de cast was ook dik inorde en had er duidelijk zin in ook nog kleine rol van Kelly Lynch als Harriet.

avatar van pazuzu

pazuzu

niet te filmen Mickey Rourke op trompet (zwaar verloederd) en is alllang way back & tijd voor pensioen....

Bill Murray is grandioos maar echt de underdog

Megan Fox is oogverblindend mooi deed goed haar werk...Verhaal is dramatisch traag en had mijns inziens niet gemaakt hoeven worden. Grote flop

avatar van nairobi

nairobi

niet te pruimen.

megan fox maakt een hoop goed.

prachtige vrouw

avatar van deGVR

deGVR

Op zich vond ik 'm bij lange na niet zo slecht als ik op basis van reviews had gedacht. Ik ben een groot Mickey Rourke fan, en ondanks dat hij zelf heeft gezegd dat deze film slecht is, vond ik 'm ronduit vermakelijk. Ook Bill Murray kan weinig fout doen, dus dat zit wel goed...

Ik weet niet precies hoe het komt, maar ik heb een hekel aan Megan Fox, en na elke Megan Fox film die ik zie krijg ik een grotere hekel aan haar... Saai, slecht, ongeëmotioneerd en generiek. (Voegt niets toe wat een andere, mooiere actrice niet had kunnen toevoegen.)

De plotwending aan het einde was verrassend en leuk: Als ze vliegen en hij zichzelf dood ziet liggen op de plek waar hij aan het begin net gered wordt op een (opzettelijk) ongeloofwaardige manier. Was ze dan toch een engel??

Overigens vind ik dat de synopsis aangepast moet worden, want die twee regels die er nu staan doen de film natuurlijk geen recht aan! (En het klopt ook niet helemaal.)

avatar van Lefgozer

Lefgozer

Aardige thriller met een verrassend einde waardoor alle puzzelstukjes in elkaar vallen. Megan Fox is natuurlijk weer pure eyecandy en Mickey Rourke doet het bij mij altijd wel goed.