Flashpoint Africa (1984)

Zuid-Afrika / West-Duitsland
Avontuur

geregisseerd door Francis Megahy
met Trevor Howard, Gayle Hunnicutt en James Faulkner

Lisa Forde, een tv-reporter, trekt naar Afrika voor een reportage over de rebellenleider Matari. Terwijl ze daar is worden twee jonge meisjes gekidnapt door de guerrilla's van Matari. Dan krijgt Lisa plotseling de kans om Matari te interviewen. Hij blijkt een studiegenoot van Lisa te zijn. Ondertussen ontstaat bij de twee ontvoerde meisjes enorme sympathie voor de rebellen. Ze willen zelfs meewerken aan een aanslag.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Viva VHS!

Want zeldzamer dan dit zul je ze niet snel tegen komen.

Begrijpelijk overigens, want de film is amper de moeite waard. Er wordt met name door Howard aardig geacteerd en Hunnicutt valt ook nog te doen. De rest van de cast zwalkt wat.

Het meest verevelende aan de schaarse flick is echter het verhaal. E.e.a. begint redelijk maar ontaard al snel in iets wat beter had kunnen zijn. De film heeft weinig om het lijf en bevat, op een of twee actiemomentjes na, niets aantrekkelijks. Degelijk in beeld gebracht maar onnoemelijk saai. Met een volledig ontspoord en idioot einde.

Zwei.