Le Mariage à Trois (2010)

Frankrijk

geregisseerd door Jacques Doillon
met Louis Garrel, Julie Depardieu en Pascal Greggory

Een toneelschrijver ontvangt bij hem thuis de protagonisten van zijn nieuw toneelstuk. Maar de aanwezigheid van zijn ex-vrouw, haar nieuwe minnaar, en een jonge assistente, zal de dag nogal tumultueus maken waarbij veel sentimentele problemen aan de oppervlakte komen.

Een saaie, slaapverwekkende film met verwarringen en fantasieën en aan verandering onderhevige personages, waarin getoond werd dat oudere mannen nog altijd aantrekkelijk kunnen zijn voor jonge vrouwen. Ik zag dat de regisseur inmiddels zeventig is, dus hier zal de wens de vader van de gedachte wel geweest zijn. Er werd trouwens wel uitstekend geacteerd.