Psychosis (2010)

Verenigd Koninkrijk
Horror / Mystery

geregisseerd door Reg Traviss
met Charisma Carpenter, Paul Sculfor en Ricci Harnett

In 1992 trotseert een groep jonge anarchisten de sneeuwbedekte wildernis, om vanuit hun basis daar actie te voeren tegen de aanleg van een autowegomleiding. Een verschrikkelijk lot wachtte hen. Vijftien jaar later verhuist een succesvolle horrorschrijfster, de gevoelige Susan, van Californië naar het Engelse platteland, op zoek naar rust. De pas gehuwde vindt die in het idyllische afgelegen Hamlet. Daar begint voor Susan een ware nachtmerrie.

gelukkig zijn we eruit. ik ben blij dat je het sportief opvat.
Begrijp me niet verkeerd. No hard feelings.
gelukkig heeft iedereen een eigen mening.
Zo kunnen we dan eens lekker discussieren over films

avatar van witboek
Een VT4 film die ze dan als "TOPPER" beschouwen.

Dragon_Rose
Wij Thaise mensen zijn verzot op geesten filmen, maar dit is de grootste shit waar ik bijna slapend 20 min naar heb gekeken, zo de reacties te lezen heb ik niet veel gemist.

avatar van Elineloves
Oh Elien, wat ben je toch een eigenwijs meisje!

Meerdere mensen hadden me deze film afgeraden, maar toch wou ik hem zien. Ookal had ik ergens in mijn achterhoofd zitten dat de kans groot was dat ik 90 minuten van mijn avond zou verspillen. Ook na enkele reacties hier te hebben gelezen, o.a. van Vascago, iemand die naar mijn mening een prima filmsmaak heeft en wiens berichten ik graag lees, was ik nog steeds ergens 'enthousiast' om deze film te zien. Wou ik zo graag toch iets goeds vinden in of aan deze film? Waarschijnlijk wel.

Nou, dat heb ik gevonden. Ze heet Charisma Carpenter. En dat was het. Dat was het enige positieve wat ik over deze film kan melden. De titel werkt verkeerde verwachtingen. De eerste 10 minuten vond ik gewoonweg irritant. Vervelende personages, ik wist nog niet wie de killer was, maar ik wou hem bijna een schouderklopje geven omdat hij die irritante lui om het leven bracht. Die kills waren wel enigszins grappig ja, dat moet ik toegeven. (Dan heb ik eigenlijk twee positieve puntjes, in plaats van één.)

Waaaarom, is er altijd op het moment dat een deel van de vriendengroep afgeslacht wordt, een koppeltje in een tentje aan het vrijen? Hoevaak hebben we dat nou al niet gezien?

Psychosis is waarschijnlijk een film dat op papier goed uitziet, maar wanneer het werkelijk verfilmd wordt, toch flink tegenvalt. Jammer.

avatar van Draconian
Mooi verrassend eind dat de vrouw een voorspellende gaven heeft. Alles wat ze zag en in het boek heeft geschreven is uitgekomen.
Op moment dat Peck haar drogeerde met paddo's en daarna seks met haar uitoefende was echt heet.
Kreeg een gigantische erectie. Dat was zeker een 2,5 waard voor de harde:-)

avatar van dionycle2008
Wat een dramatische film. Het begint al vrij heftig en daarna kakt de hele film in want dan zit ik 1.5 uur te wachten tot er wat gaat gebeuren. Geen een dialoog wordt uitgewerkt. De film roept meer vragen dan antwoorden op en het verhaal veranderd per scene. Super irritant spel van alle acteurs. Alles om te janken. Alleen die opzichter was heerlijk creepy.

huigen01
wt een bud film!!! het afkijken niet waard!! het begint al slecht en word alleen maar erger.

avatar van erpunited
Ik vond de film slecht. De hoofdrolspeelster was het enige wat de moeite waard was om naar te kijken

BAGGER ! C-movie

AHWA
1 spannende scene, maar voor de rest verschrikkelijk. Wel goed dat die vent van haar op het einde aan z'n eind kwam, wat een douche. Carpenter verdient beter.

avatar van DjFrankie
Eerste 5 minuten zijn erg slecht, nep-bloed.
Terug in 2009 valt het wel mee, het is geen hoogstaande film, maar zeker spannend en een prima verhaallijn.
Zeker het einde is prima, heb talloze slechtere gezien, ik heb in ieder geval met plezier gekeken 90 minuten.

Gezien de reacties hier had ik er niet teveel van verwacht, en inderdaad, het was niet veel bijzonders. Ik vond hem zeker in het begin nogal traag gaan, Het enige pluspunt was het einde. Meestal zijn dit soort films vrij voorspelbaar, maar deze had ik niet zien aankomen.

Kortom, alleen kijken als je écht niet meer weet wat je anders nog moet zien.

avatar van kaztor
Moordenaar in bos slacht groepje hippies af.
Stelletje koopt er jaren later een landhuis.
Oude man loopt zomaar het huis binnen.
Vrouw van stelletje ziet visioenen.
Vrouw ziet buiten moordenaar neuken met meisje en blijft staren.
Moordenaar is aan het potloodventen naar vrouw.
Man vind het heel normaal om moordenaar/potloodventer aan te nemen als knecht rond het huis.
Vrouw is het er uiteindelijk van harte mee eens.
Man laat vrouw alleen met moordenaar/potloodventer en gaat naar de hoeren.
Vrouw zet kandelaars op tafel en zet een romantisch muziekje op om met moordenaar/potloodventer te gaan dineren.
Vrouw wordt gedrogeerd en genomen door moordenaar/potloodventer zonder enige vorm van weerstand te bieden.

Ander stelletje realiseert zich dat er zojuist een dik uur van hun kostbare zondagmiddag is verpest en ze zetten de dvd af.

avatar van bollepeer
wat een achterlijke film, weer geld verspild :S

avatar van JustMike
Goodfella1812 schreef:
Zo jammer he dat hier nog steeds mensen worden toegelaten die gewoon honderden films, van goed tot barslecht allemaal 5 sterren raten.

wie weet vinden hun dat wel goede films, iedereen zijn eigen mening.

avatar van JustMike
kaztor schreef:
Moordenaar in bos slacht groepje hippies af.
Stelletje koopt er jaren later een landhuis.
Oude man loopt zomaar het huis binnen.
Vrouw van stelletje ziet visioenen.
Vrouw ziet buiten moordenaar neuken met meisje en blijft staren.
Moordenaar is aan het potloodventen naar vrouw.
Vrouw is het er uiteindelijk van harte mee eens.
Man laat vrouw alleen met moordenaar/potloodventer en gaat naar de hoeren.

zo kan je het ook zien haha.

avatar van dmoore
We hebben hem net proberen te kijken maar hij begon idd al zeer slecht. Na wat reviews te hebben gelezen toch maar verder proberen te kijken. Maar het werd hem echt niet!!! wat een slechte film!

avatar van duffs
hij begind niet best als een 12 in een dozijn film maar na zoon 20 minuten begind hij beter en beter te worden heb me wel vermaakt aardige film en een mooie vrouw ook carisma carpenter

avatar van jeroentjuhhhhh
Briljant! Dat dit ooit door de pre-productie is gekomen is briljant! Schrijver en regisseur Reg Traviss is een smerige masochist, die vanaf minuut één z'n carrière een diep dal in duwt en er vol schaamte zelf achteraan springt. En dat is allemaal in een denkproces ontstaan. Dat is echt geen ongelukkig toeval, beste mensen. Hier is over nagedacht. En de mensen bij Just Bridge zijn nu nog bezig om de pisvlekken uit hun broek te wassen na al het kwaadaardige gelach dat dit nu gewoon in de Nederlandse schappen ligt. Ha ha, mooi man.

Film is dus niet zo goed.

avatar van RuudC
Veel mensen hier hebben blijkbaar nooit echt rampzalige horrorfilms gekeken. Ik kan nog wel een aantal titels opnoemen die het aanzien te ondraaglijk zijn. Ok, Psychosis is geen goede film, maar tenminste kijkbaar. Het acteerwerk is heel behoorlijk. Alleen Paul Sculfor moet zich schamen. Wat een saaie lul is me dat zeg. De film komt ook wel vrij laat op gang en de ontknoping laat zien dat de film best wat potentie had. De uitwerking is alleen erg mager en het verhaal is mede daardoor nauwelijks spannend. Van Britse films ben ik wel beter gewend. De sexscenes zijn erg Nederlands. Die komen vooral vanuit het niets vallen