Our Godfather (2019)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire

geregisseerd door Mark Franchetti en Andrew Meier

In 1986 werd Tommaso Buscetta de eerste grote maffiabaas die ooit tegen de maffia, de Cosa Nostra, getuigde. Dankzij zijn verklaringen zijn meer dan 400 maffiosi veroordeeld. Hierdoor werd hij hun meestgezochte man ter wereld en kwamen elf van zijn familieleden om het leven. Deze documentaire vertelt voor de eerste keer het verhaal van Buscetta met interviews met zijn familie, die hun zwijgen doorbreken na zich dertig jaar te hebben schuilgehouden.

avatar van Elchapo
Mooie inside information doc. over de man die het maffialeven beu was en besloot zijn 'omerta' te breken en de organisatie te verlinken tegen rechter falcone....... 3.5 stars.