Man from Oklahoma (1945)

1 stem

Western / Muziek

geregisseerd door Frank McDonald
met Roy Rogers, George 'Gabby' Hayes en Dale Evans

Roy, Bob en de Pioneers worden in New York bedrogen en hebben geen geld meer om naar huis te gaan. Peggy Lane leent ze het geld, hoewel haar familie en die van Jeff Whittaker (Roy's oom) al jaren een vete hebben. De vete draait om olierechten op een stuk land, waarvan de helft van de rechten berusten bij de Lanes en de Whittakers. Een derde persoon, Jim Gardner, heeft er belang bij om de vete weer op te laten laaien, en zo zelf de rechten in handen te krijgen.

Dick2008
Een film die nog veel belovend van start gaat en een tijdje amusant blijft. Dale Evans (als Peggy Lane) zingt I'm beginning to see the light, Roy en Gabby spelen zichzelf. Maar holt zodra ze weer thuis zijn hard achteruit. Met oplichterspraktijken en standaard wildwest-taferelen die we in honderd westerns zien. The sons of the pioneers zingen vervolgens ook nog als nep-Indianen. 2.0