Gentle Annie (1944)

1 stem

Romantiek / Western

geregisseerd door Andrew Marton
met James Craig, Donna Reed en Marjorie Main

Oklahoma, 1901. Wanneer er een treinoverval plaatsvindt, verdenkt iedereen de familie Goss van betrokkenheid bij deze roof, maar bewijzen daarvoor ontbreken. US-marshal Lloyd Richland rijdt incognito als de rondtrekkende cowboy Rich Williams het stadje binnen. Hij ontdekt dat sheriff Tatum corrupt is en dat de familie Goss uit aardige mensen bestaat die hem zelfs onderdak bieden. Cottonwood Goss gelooft dat sheriff Tatum hun vader in de rug heeft geschoten en nu probeert de familie Goss een loer te draaien. Richland gaat vervolgens op zoek naar de overvallers en houdt tegelijkertijd sheriff Tatum in de gaten.

avatar van Grindhouse62
Ooit in het verleden Gentle Annie opgenomen van de classic filmzender TCM. In deze goede western wordt door allen goed geacteerd en en is in mooi zwart-wit gefilmd. Zeker een aanrader voor de westernliefhebber. 3.0 Vanmiddag weer prima mee vermaakt.