Crying with Laughter (2009)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Komedie

geregisseerd door Justin Molotnikov
met Stephen McCole, Malcolm Shields en Andrew Neil

'Dit moet een zieke grap zijn', zegt stand-up comedian Joey Frisk in Crying with Laughter over zijn eigen avonturen. Frisks van drank en drugs vergeven leven vormt het belangrijkste obstakel voor een internationale doorbraak. Deze tragikomedie is opgebouwd rond een optreden waarin Frisk bont en blauw geslagen terugblikt op een ander optreden waarin hij een grap maakte over een oude schoolvriend, een man die toevallig die avond in het publiek zat. Met vergaande gevolgen. Plotseling duikt de schoolvriend overal op waar Frisk verschijnt en hij raakt ongewild betrokken bij een ontvoering, misschien zelfs wel bij een moord. Maar klopt het wel wat de kijker ziet? Frisk weet dat in het publiek een Amerikaanse talentscout zit. Dus hoe betrouwbaar zijn zijn verhalen eigenlijk?

avatar van Mug
Mug
Mysterieuze tragikomedie van Schotse bodem. Behoorlijk zwaar onderwerp dat hard aankomt na de luchtigheid, die na de ontknoping gewoon doorgaat. Mooie balans van zwarte humor en hard drama in een prachtig script, gedragen door een fijne cast. Aanrader voor hen die daar van houden.

Mug het begint bijna eng te worden. Iedere keer als ik een film op IFFR heb gezien sta jij al met een bericht klaar.

avatar van voskat78
Een zeer aangename en bijzondere verassing van dit jaar was wel deze film!! Prima film die me mee nam tot het eind. Verder sluit ik me aan bij Mug zijn comment.