Life Blood (2009)

Alternatieve titels: Pearblossom | Sunset Vampires | Murder World

Horror

geregisseerd door Ron Carlson
met Sophie Monk, Anya Lahiri en Scout Taylor-Compton

Nieuwjaar 1969. Models Brooke en Rhea zijn op een fuif in Hollywood Hills, waar op mysterieuze wijze een acteur om het leven komt. Rhea gelooft dat Brooke er iets mee te maken heeft en ze vluchten richting Las Vegas. Bij een halte op de 'Pearlblossom Highway' ontmoeten ze de schepper van het universum. Hij verandert ze in vampiers, brengt ze in een slaaptoestand en belooft ze onsterfelijkheid als ze hem dienen en het kwade op aarde bevechten. In 2009 worden ze weer gewekt. Brooke heeft haar nieuwe doel niet onder controle en ze heeft steeds dorst naar vers bloed. Vooraleer ze opnieuw moordt, wil Rhea haar vriendin van de verlokking en de fascinatie van het eeuwige leven overtuigen...

avatar van Roxyxxx
Trage film, met een hoop herhalingen.

Ik heb het gevoel dat 1,5uur van mijn leven mij ontnomen is.
Deze film is een absolute afrader..

avatar van tal1b
wat een B(out)film

avatar van Naomi Watts
Heerlijk onzin filmpje weer. Laat ik beginnen met de cast, die in de modern camp scene toch wel gerenommeerde namen zijn. Laat ik beginnen met mijn held Charles Napier, een vaste regular in meerdere Russ Meyer filmpjes, waaronder één van mijn favorieten Supervixens. Leuk om 'm weer in de rol te zien kruipen van de law inforcement, nu alleen iets minder corrupt. Sophie Monk begint zich te vestigen als een vixen in de low budget horror scene en nu duikt ze op in deze campy ploitation film, dit ligt haar wel. Ook Eectra Avellan (Death Proof, Planet Terror), leuk om Marshall Manesh weer te zien (Taxi chauffeur in HIMYM ) en natuurlijk de bekende dwerg Woodburn. Erg leuke rol ook van hem.

Verhaal is zowat nihil. Gewoon een kapstok voor de onzin die tentoongesteld gaat worden. De film gaat niet echt los maar de sfeer is pakkend en Sophie Monk is geweldig als femme fatale, en ze gooit haar borsten ook nog eens in de strijd. Maar daar is dit een campy onzin filmpje voor. Erg leuke vondsten, zoals die new year special die Napier kijkt ( vrouwen die hanen (cocks) gaan vangen ). Dit soort kleine details maken zo'n film ook zo geweldig. Ook wel wat soft lesbian action, qua geweld is het wel een beetje timide maar wel degelijk, visueel vond ik de film ook best wel aardig, fijne belichting ook. Jammer dat de film iets te kort is of de film blijft soms te lang hangen bij wat locaties. De zogenaamde 'finale' is binnen tien seconden voorbij en dat voelt wel aan als een anti-climax. Jammer.

AHWA
Ranjit! Gaat op de lijst.

avatar van Boeikens
Mager vampierfilmpje.

Langdradig en saai.
Er gebeurt bitter weinig en als er al iets gebeurt is de fx om te huilen.
Naar mijn smaak, een vampierfilmpje om snel te vergeten.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Een film met een laag budget en dat merk je wel. Jammer genoeg wordt er te weinig gefocust op humor, oneliners, aparte gevechten, actie of absurde situaties die voldoende opvallen. Daardoor valt alles terug op anderhalf uur kijken naar dames in een nachtkleedje (op zich wel een goed begin natuurlijk) en de dialogen en het acteerwerk van beide personages. En dat is wel een pak minder. Daardoor wordt alles vrij snel saai en de film duurt dan nog maar 85 minuten. Niet echt geslaagd dus, en dat zelfs voor een vampierenfilmpje.

avatar van jeroentjuhhhhh
Had het toch net iets beter verwacht. Faalt aan het einde.

Sophie Monk leidt me steeds af met haar Donald Duck hoofd maar Anya Lahiri mocht er wezen. Ook de rest is not so bad. Geweldige rolbezetting uiteindelijk, met Napier als sheriff. Zoals Naomi al aangaf is dat programma op tv echt briljant Ik heb me helemaal ziek gelachen iig. Chicks chasing cocks

Flauw, campy, lesbisch...mja, allemaal leuk en aardig maar het mist toch op elk vlak wel iets. Ongemakkelijk geschreven (werkt voor het grootste gedeelte goed maar gaat in het benzinestation toch fout..) en teleurstellend qua gore. Blijkbaar niet waar de film het van denkt te moeten hebben....ik denk er anders over.

Review kon er nog wel van af, maar het maakt mijn verwachtingen helaas niet waar.

avatar van Nitrouz
Niet slecht, absoluut niet slecht.

Filmpje begint eind jaren 60, waar het sfeertje er niet echt goed in zat. Had hier wat meer van verwacht, je kon de jaren 60 niet echt proeven. Maar het filmpje begint gelukkig wel tof met ik geloof 89 steekwonden bij acteur Warren James. Brooke helpt zijn slachtoffer die hij probeert te 'verkrachten'. Alhoewel het slachtoffer later toch voor de kant van haar verkrachter kiest, apart.

De chicks doen het prima als vampieren, maar buiten dat zijn er nog een hoop andere toffe figuren te vinden in Sunset Vampires. Denkende aan de vrouwenhatende sherriff, zijn 2 hulpsherrifs doen het ook aardig leuk, waar het kleintje behoorlijk lachwekkend is. Ook is de verkoper bij de benzinepomp een tof karakter.
Toch is het allemaal ook wel erg flauw, en verloopt het af en toe wel erg houterig leek wel. Toch keek het ook wel weer lekker weg en was dat anderhalf uur zo voorbij.

Maar toch had er meer gedaan kunnen worden met de setting, de gehele film speelt zich bijna af in de benzinepomp, niet echt de ideale setting voor deze lesbische vampierenfilm. Ook is de humor wat te weinig aanwezig, op de kleine politieman en de sherrif na is er weinig écht grappigs te vinden. Alhoewel ik ook wel moest lachen om wat er te zien was in het politiebureau.

avatar van Metalfist
Chicks chasing cocks

Zaterdag is meestal de avond waarop we met een paar vrienden afspreken en wat films kijken. Via Telenet kun je een pack kopen waarmee je een aantal gratis films kunt zien. Dat varieert van allerlei genres maar meestal kiezen we een film uit het horror genre. Uit de hoop redelijk crappy uitziende films leek dit het beste te zijn vanwege een vrij leuke poster en een op het eerste zicht goed ogend plot. De film kondigde zich aan als een actievolle, grappige From Dusk Till Dawn-achtige film dus de interesse was gewekt.

Jammer genoeg komt er van al deze mooipraat maar weinig van in huis. Sunset Vampires (onder die titel hebben we hem gezien) begint nochtans wel vrij degelijk. We krijgen wat softcore lesbische actie te zien en ook heel het retro sfeertje had wel een zekere charme. Vanaf dan verzandt de film in allerlei oninteressant gewauwel over scheppers van het universum en de eeuwige strijd tussen goed en kwaad. Van vampieren kun je amper spreken en de film lijkt dan ook nergens de gewenste sfeer te bereiken. Jammer, want hier had misschien wel meer in kunnen zitten maar het is het gebrek aan leuke nonsens, hilarische one-liners en campy situaties die ervoor zorgen dat dit vrij saai wordt. Hier en daar is er nog een leuke opflakkering maar het heeft niet mogen baten. Ron Carlson schrijft en regisseert maar had zich beter geconcentreerd op één van de twee want dit is het eenmaal niet. Visueel valt dit trouwens nog wel best mee. De moord op de acteur wordt nog lekker bloederig in beeld gebracht maar ook de rest van de film ziet er nog vrij degelijk uit.

Als het verhaal al zo tegenvalt en ook het plezier lijkt niet echt van het scherm af te spatten, dan kun je alleen nog maar hopen op een leuke cast. Gelukkig weet Carlson op dit gebied wel waar hij mee bezig is en krijgen we een leuke cast voorgeschoteld. Sophie Monk heeft het gezicht van een eend (de vergelijking die iemand hier maakte met Donald Duck is dan inderdaad niet ver te zoeken) maar weet voor de rest wel indruk te maken. Dit in tegenstelling tot haar medespeelster, Anya Lahiri. Die laatste ziet er wel een stuk aantrekkelijker uit maar heel het let's kill the bad guys intentie ging haar niet echt af. Het politie trio was trouwens wel geniaal onder leiding van Charles Napier. Echt zo'n heerlijke karakterkop die een film naar een hoger niveau kan tillen. Danny Woodburn is nog zo'n leuke toevoeging aan het politiekorps.

Niet gekregen wat ik had gehoopt en dat is jammer. De film pretendeert enorm veel te zijn maar het komt er nooit echt uit. Hadden er nu meer scènes in gezeten zoals de New Year's Special, dan had dit beter kunnen uitdraaien maar het heeft niet mogen zijn. Het verhaal is nu eenmaal te saai en te braaf om hier echt van te kunnen genieten. Jammer.

avatar van Noodless
Metalfist schreef :

De gore valt daarbij tegen en ook de personages weten niet te boeien. Het politiecorps maakte bij mij geen indruk, al vond ik de dwerg wel grappig. De twee hoofdactrices weten op hun manier wel op te vallen, maar daar blijft het ook bij. Ook het einde is wel heel snel afgerateld en stelt teleur. 3/10

avatar van mitsykat
Had er meer van verwacht, misschien dat ik de beschrijving niet goed had gelezen, maar had verwacht dat de film meer over haar 'missie' zou gaan, het jagen op de slechte personen over de hele stad/ land ofzo. Vond ook dat er redelijk wat foutjes in de film zaten de scène dat de acteur met het meisje op de badkamer zit en hij zijn broek uittrekt, ene moment broek uit, dan aan en dan weer uit ook zat de make up van de meiden steeds iedere keer weer perfect. Vond het einde ook erg afgeraffeld tov het lange middenstuk. Wat ik ook niet begrijp is hoe die blonde meid die andere zo snel kon wurgen, ze wat toch onsterfelijk? Terwijl die blonde een kogel zo overleefd. (ben niet zo goed in namen onthouden

avatar van moviemafketel
Tsja, wat zullen we hier eens van zeggen. Belabberd script, dramatische uitvoering en nergens ook maar 1 keer het idee gehad dat ik naar een Horror keek. De 2 mooie meiden staan voorop en moeten de film kijkbaar houden. Ook dit heb je na een kwartier wel weer gezien en dan blijft er weinig memorabels meer over. 85 minuten lijkt kort, maar er had zo nog een half uur afgehaald kunnen worden. Vooral het deel bij het benzinestation duurt veel te lang. Op het einde nog wat vreemde zaken. Ouders van het meisje zijn net vermoord en ze stapt vrolijk in om met Rhea het kwaad aan te gaan pakken. Ook begreep ik niet dat Rhea een 2e kans kreeg. Ze heeft Brooke immers niks goeds kunnen leren. Ze zou het dan zelf ook berouwen dacht ik, maar nee. Dan het afgeraffelde einde. 1 knal en Brooke is verslagen. Wat nog wel aardig was, was dat je in de laatste seconde ziet dat Brooke niet meer om die paal hangt. Ze zou ook niet dood moeten zijn, aangezien ze een vampier is. Deel 2 van dit vreselijke geheel is dus nog mogelijk ook. Hoop van ganse harte dat ze het hier bij laten.

avatar van hannes64
Voor degene die even niet weten wat HIMYM is.
Het is een tv-serie: How I Met Your Mother.
Hij speelde in een 10tal episodes als Ranjit .

Over deze film?
Had hier ècht meer van verwacht.
Moviemafketel heeft `t wel goed verwoord.