• 10.522 nieuwsartikelen

Genre: Drama

Oorsprong: Canada

Geregisseerd door: Erik Canuel en Eric Canuel

Met onder meer: Patrick Huard, Julie Le Breton en Sylvie Boucher

IMDb beoordeling: 5,3 (650)

Gesproken taal: Frans

Plot Cadavres

Op Halloween sterft onverwacht de alcoholische moeder van de nietsnut Raymond. Hij gooit haar lijk in een greppel. Met wroeging belt hij zijn zus Angèle, een actrice die hij in de afgelopen tien jaar niet heeft gezien. Zij helpt hem met het vinden van het lijk, maar het lijk wat ze vinden is niet hun moeder. Het duo begint een sinister avontuur waarbij ze twee gangsters, twee dealers, een oneerlijke kunstagent, een leipe agent en een kudde zwijnen tegenkomen.

avatar van Fransman

Fransman

Ik heb me wel vermaakt met deze Frans-Canadese black comedy, want dat is wat het is. Het verhaal is over de top, de acting is over de top en de humor is over de top. Maar het is zeker amusant. Er liggen nogal wat lijken in de kelder (letterlijk) en dat geldt ook voor de verhouding tussen de broer en de zus (figuurlijk). Maar het blijft allemaal wat luchtiger dan in een echt drama. O ja, let op het afstapje...