Snow (2004)

Canada / Verenigde Staten
Familie

geregisseerd door Alex Zamm
met Tom Cavanagh, Ashley Williams en Patrick Fabian

Buck is gek op het jagen op groot wild. Sandy is een dierenverzorgster bij de dierentuin. Ze heeft een hekel aan Buck, die haar maar uit blijft vragen. Wanneer Buck rond de Kerst de opdracht krijgt om een aantal rendieren voor de dierentuin te halen, besluit hij er een in het wild te vangen. Per ongeluk vangt hij Buddy, een rendier van de Kerstman. Nu moet de Kerstman niet alleen Buddy terughalen, maar hem ook nog leren vliegen voor Kerst. Hij probeert bij Buck te komen door vermomd als Nick contact te zoeken met Sandy, iets waar Buck niet blij mee is. Buddy terugkrijgen is moeilijker dan verwacht en Nick wordt dan ook nog eens verliefd op Sandy...

avatar van narva77
Maandagavond gezien op NET5. Voor een kerst / familie-film vond ik hem nog heel aardig. Leuker dan menige andere kerstfilm waar je elk jaar weer mee doodgegooid wordt.

En met de zéér leuke Ashley Williams!

avatar van NTsuno
Een hardstikke leuke film om naar te kijken. Zeker als alle kerstfilms onderhand al vele malen zijn uitgezonden. Is overigens niet met NL ondertiteling te krijgen maar dat geeft niks. Lekker ontspannen en onderuitgezakt kijken. Een klassiek verhaal met een goeie en een slechterik. Deel twee is ook de moeite waard.