Man of Conquest (1939)

1 stem

Western

geregisseerd door George Nichols Jr.
met Richard Dix, Gail Patrick en Edward Ellis

Na zijn jeugd doorgebracht te hebben tussen het volk van de vriendelijke Cherokee, meldt Sam Houston zich aan bij het leger onder aanvoering van Andrew Jackson. Hij raakt gewond en wordt door Jackson geroemd en een levenslange vriendschap is geboren. Kort erna wordt Jackson gekozen tot president en Houston wordt gouverneur van Tennessee. Houston trouwt met Eliza Allen, maar Eliza kan niet aan het leven wennen dat ze leiden. Een scheiding is het gevolg en een schandaal geboren. De gebeurtenis dwingt Houston af te treden als gouverneur. Samen met een vriend keert Houston terug naar de Cherokee en wordt daar ambasseur voor het indiaanse volk.

avatar van madmax1
Prachtige plaat (poster) en geweldige film, over het leven van Sam Houston.
Mooie zwart wit beelden, en voor mij op een paar na,onbekenden film sterren.
Stuk geschiedenis over Texas, met de Alamo en de slag bij San Jacinto tegen het leger van Santa Anna, had deze film nog nooit gezien, en reken hem ook niet onder western.
Intresant levens verhaal vol romantiek over Texas, en Sam Houston..

avatar van Brix
Er is ook een recentere film over Houston madmax, 'Gone to Texas' (1986)
Ik heb beide nog niet gezien, maar dat komt nog wel.

avatar van trebremmit
Deze is inmiddels op blu-ray te krijgen bij olive.