Chou Lian Huan (1972)

Hongkong
Actie / Drama

geregisseerd door Cheh Chang en Hsueh Li Pao
met Kuan Tai Chen, Bolo Yeung en Li Ching

Chow Yun Wan is een jonge gangster die het aardig voor elkaar heeft gekregen om een imperium op te bouwen. Hij heeft een grote groep volgelingen en is behoorlijk zelfverzekerd. Maar hij is natuurlijk niet de enige gangster in Shanghai. Yu heeft de touwtjes over het grootste syndicaat in handen. Maar hij is al oud en niet meer zo scherp als hij vroeger was. Hier komt nog eens bij dat zijn zoon, Chow Kai, steeds voor problemen zorgt. Als Chow Kai met een kaartspel verliest van Chow Yun Wan, ontstaan er woorden tussen de twee. Het loopt uit de hand en ze raken slaags. Als Chow Kai klappen krijgt en vervolgens zijn beklag doet bij zijn vader weet die niet goed wat hij met deze situatie moet. Maar als hij later hoort dat Chow Yun Wan alweer met één van zijn mannen heeft gevochten besluit hij actie te ondernemen.