Sidste Time (1995)

Denemarken
Horror / Thriller

geregisseerd door Martin Schmidt
met Lene Laub Oksen, Mette Bratlann en Tomas Villum Jensen

Zeven studenten ontvingen een brief om samen te komen in een klaslokaal. Geen van hen kent de reden van deze bijeenkomst. Het wachten beu willen ze vertrekken, enkel om te ontdekken dat alle uitgangen vergrendeld zijn. Eensklaps springt het tv-toestel aan en de populaire presentator van Final Hour verschijnt op het scherm. Deze show gaat er prat op om steeds als eerste verslag te doen van één of andere ramp. Er werd, volgens hem, een moord gepleegd in de school. De studenten denken dat het een ziekelijke grap is, tot ze op een lijk stoten.