Pandemic (2009)

Drama / Thriller

geregisseerd door Jason Connery
met Ray Wise, Graham McTavish en Peter Holden

Sydney staat voor een raadsel wanneer ze bij een paard geroepen wordt met een merkwaardig, dodelijk virus. Nog voor ze de symptomen goed kan bestuderen, grijpt het virus om zich heen en eist ook vele menselijke slachtoffers. Opvallend snel verschijnt het leger ter plaatse dat met veel machtsvertoon en geweld het hele gebied afzet om verdere verspreiding te voorkomen.

avatar van WillemC
niemand?

avatar van Killerkip
Das bar weinig, 1 stem en 2 vraagtekens...

Dan ga ik m maar uitproberen.

Ik heb me vreselijk geïrriteerd aan de zeer slechte acteerprestaties in deze film! In menige B-films wordt vaak nog beter geacteerd.
Ook het verhaal rammelt aan alle kanten en echt spannend wordt het nergens.
Ik heb hem met veel moeite uitgekeken, maar de film is echt geen aanrader.

Ik ga deze echt niet afkijken. Ik heb het twee keer geprobeerd en de eerste keer ben ik in slaap gevallen , en de tweede keer was ik veel wakkerder en zag vrij snel in dat het totaal hopeloos is en heb hem afgezet. een ster !

avatar van Skuller
Niet kijken ,zonde van je tijd !

Mijn vriend had bij deze film toevallig een keer niet op deze site gekeken omdat hij het idee had dat de film een succes zou zijn.

Helaas, acteerwerk is slecht (meteen vanaf het begin).
De makers dachten meteen goed in actie te komen maar helaas het mocht niet baten. Verhaal is goed bedacht zeker het complot, misschien met betere acteurs en betere graphics dat het wat was geworden.

Daarom maar een 0,5.

avatar van Killerkip
Zo slecht als ie hier wordt neergezet vond ik m nou ook weer niet.
Vond m best te pruimen

avatar van MovieHolic
burdy4you schreef:
Ook het verhaal rammelt aan alle kanten en echt spannend wordt het nergens.
Ik heb hem met veel moeite uitgekeken, maar de film is echt geen aanrader.

Amen!
Ik heb hem net gezien en ik ben het volkomen met je eens.
Waar ik me trouwens ook flink aan heb gestoord waren die overdreven lange scenes ... volkomen overbodig

avatar van Kingsizerizla
Ik heb hem ook niet afgekeken viel in slaap dus dat zegt al genoeg dacht ik.....

avatar van Near_Dark
Regisseur Jason Connery is een B-Film acteur die aan zijn tweede film als regisseur toe is. Die heeft onder andere geacteerd in volgende films: [/b] "La venexiana (1986)", "Tank Malling (1989)", "Midnight in Saint Petersburg (1996)", "Wishmaster 3: Beyond the Gates of Hell (2001)", "Hoboken Hollow (2005)", "An Accidental Christmas (2007)", "Penance (2009)"....

Nog nooit van gehoord zegt u...?
Dat kan ik je niet kwalijk nemen, ik ook niet

Hoe ik ooit tot het besluit ben kunnen komen om deze op te nemen ontgaat me totaal !
Dit is zo'n typische film uit de onderbuik van de Amerikaanse cinema. Met mooie plaatsjes en een adequate soundtrack denken ze genoeg in huis te hebben om een film verkocht te krijgen. En ze hebben verdomme nog gelijk ook, want ik heb er naar gekeken !!

In het begin verkeer je nog in de waan dat dit best iets kan worden, maar gaandeweg wordt op pijnlijke wijze duidelijk dat het verhaal bar slecht werd uitgewerkt en dat vooral de editing volledig de mist in gaat.

De camera zit constant op de huid van de hoofdrolspelers, doordat het dan nog eens met een handheld camera gefilmd werd geeft dit een ziekmakend effect, te vergelijken met zeeziekte. Het is alsof de regisseur afzonderlijke sfeerstukjes voor ogen had en deze aan elkaar heeft proberen te breien tot een langspeelfilm.

De ene keer krijg je ellenlange shots te zien van legertrucks zie 's nachts het geïnfecteerde stadje binnen denderen. Na een lang gesprek zie je veearts Sydney met haar terreinwagen door het stadje rijden en observeert ze de bewoners die gebukt gaan onder de quarantaine maatregel, intussen speelt er een mooi en sfeervol muziekje. Maar er ontbreekt samenhang, elke nieuwe scène lijkt op zichzelf te staan waardoor je geen enkele voeling ontwikkelt met het verhaal.

Ach kom, laat ik er maar over ophouden, ik ben er zeker van dat je mijn boodschap intussen begrepen hebt. Dit is er eentje om te vermijden als de pest !

4/10.
Een slechte film die af en toe wist te bekoren met een sfeervolle scène.
Verspil hier je kostbare tijd niet aan, dat hebben ik en boven / onderstaande MM-leden in jouw plaats gedaan !
Dankbetuigingen zijn altijd welkom

Bah, ben nog steeds bezig met het verteren van deze toch wel superslechte film. Als het aan mij lag liet ik alle exemplaren van deze films verzamelen om ze ritueel te kunne verbranden. De acteerprestaties waren nog erger dan dat van een groepje goudvissen met een hersentumor. Om dan nog maar te zwijgen over de ongeloofwaardigheid van het verhaal. hoe stom was die Sidney wel ni. drinkt ze nog een glas water leeg dat ze van de vijand had gekregen. Al goe da ze doodging. Als ik zo loemp was zou ik het zelfs zonder zo'n virus ni overleven En dan hebben we het nog ni gehad over de conditie van sommige personages. Zelfs een een blinde rolstoelpatient zou zich nog sneller kunnen voortverplaatsen. Echte rommel deze film!