Innocent Prey (1984)

Australië
Horror / Thriller

geregisseerd door Colin Eggleston
met P.J. Soles, Kit Taylor en Grigor Taylor

Cathy wordt achterdochtig als haar man Joe steeds overwerkt. Ze ziet zijn auto bij een motel, waar hij en een hoertje samen zijn. Tot haar afgrijzen ziet ze dat hij het meisje op gruwelijke wijze vermoord. Joe gaat naar een gesticht en Cathy zoet bescherming bij sheriff Baker. Van hem hoort ze even later dat Joe is ontsnapt. In paniek reist ze naar Australië en trekt in bij haar vriendin Gwen. Ze weet niet dat hun jonge huurbaas Phillip hen via TV-camera's begluurt. Als Philip ontdekt dat Cathy's man ook in Australië is, vermoordt hij hem. Tot zijn ontsteltenis ontdekt hij dat ze echter op een ander verliefd is. Wanneer Cathy en haar minnaar aan het vrijen zijn, wordt Philip gek.

avatar van stephan73
Zeker een aardige slasher, die tot het moment dat Cathy's man vermoord wordt sterk ik, om daarna te absurd te worden en te verzanden is clichés.
Er wordt redelijk geacteerd, met uitzondering van PJ "Halloween en Rock & Roll High School" Soles. En ook de muziek van Brian May leunt te duidelijk op de muziek die Bernard Hermann maakte voor Psycho.

avatar van perceived
Tweede film van Colin Eggleston, wiens debuut Long Weekend (1978) een stuk sterker is. Niet slecht dit, wel erg middelmatig.

Clapboy
Vond deze film spannend en ook erg vermakelijk met een typisch 80's sfeertje.
Sterke suspense en goed verhaal.
Een thriller achtige slasher met toch aardig wat gore en een onthoofding.
Zeker een aanrader en heeft zijn creepy scenes. Verder veel sfeer en wat grappige momenten doen de rest. Goede 80's slasher.