Hui Zhuan Shou Shi (1997)

Alternatieve titel: Midnight Zone

Hongkong
Horror

geregisseerd door Wilson Yip
met Liz Kong, Jerry Lamb en Spencer Lam

De politie vindt een lijk van een vrouw, enkel het hoofd is niet te vinden. Wanneer Jerry zich iets te brutaal opstelt tegen zijn overste moet hij de nacht doorbrengen op de plaats van de moord, op zoek naar hints. Wanneer het donker wordt begint hij vreemde dingen te zien.

Fijn filmpje.

Drie korte verhaaltjes die eigenlijk zo van de hand van King hadden kunnen komen, maar dan met een duidelijke HK twist.

Eerste was het leukst, ook het meest sfeervol. Fijne nachtbeelden, aardig sfeertje en vlot verteld. Tweede filmpje was het minst. Nogal overdreven acteerwerk en veel scenes overdag die het toch iets saaier maken. Derde filmpje is met Anthony Wong, sowieso een pre. Niet echt eng (is de film nergens trouwens), echt zo'n typisch spookverhaaltje waar de geest enkel goede bedoelingen heeft.

Het duurt allemaal niet te lang, en zeker filmpje 1 en 3 zijn erg genietbaar.