Treason (1933)

Actie / Western

geregisseerd door George B. Seitz
met Buck Jones, Shirley Grey en Robert Ellis

Joan Randall leidt een groep sympatisanten van de Confederatie. Hun doel is om stukken land in herbezit te krijgen waarvan ze weten dat deze onterecht in bezit zijn genomen aan het einde van de Burgeroorlog. De overheid vaardigt een arrestatie uit over Joan vanwege landverraad, moord en brandstichting. De scout Jeff Connors wordt er op uitgestuurd om haar te arresteren. Connors komt erachter dat de bandiet Chet Dawson van plan is om Joan Randall te helpen, zonder dat Joan dit weet. Connors arresteert Dawson en besluit zich voor te doen als Dawson aan Joan. Joan accepteert zonder argwaan zijn hulp, maar haar secondant kolonel Jedcott vertrouwt Connors niet. Ondertussen weet Dawson te ontsnappen en gaat op weg om Joan te waarschuwen. Dawson en Connors vechten het uit en in die strijd wordt Dawson gedood. Connors, die intussen verliefd is geworden op Joan, is verplicht om Joan te arresteren, maar weet ondertussen al dat Jedcott en O'Leary de echte daders zijn. Joan wordt veroordeeld tot de dood en Connors probeert kwijtschelding van de straf voor haar te krijgen bij gouverneur.