The Daisy Chain (2008)

Ierland / Verenigd Koninkrijk
Drama / Thriller

geregisseerd door Aisling Walsh
met Samantha Morton, Steven Mackintosh en Mhairi Anderson

Martha, een moeder die emotioneel kapot is, vanwege de dood van haar dochtertje, verhuist met haar man, Tomas, naar een afgelegen dorpje in Ierland. Het stel besluit een autistisch weesmeisje te adopteren; Daisy. Daisy, die nog steeds littekens bij zich draagt van de gruwelijke dood van haar ouders, voelt zich al snel thuis. Maar als er dan een serie van vreemde gebeurtenissen plaatsvindt, begint het erop te lijken dat Daisy waarschijnlijk een stuk kwader is dan ze lijkt...

avatar van brucecampbell
Met Samantha Morton! Ben benieuwd!

Mooie suspense film.

Wat een eng kind die Mhairi Anderson, in een verder aardige thriller die helaas op het einde minder en minder wordt.

Erg goede thriller, zeker de moeite waard!
Jammer dat het goede begin niet tot het einde is doorgezet.

avatar van ralfsjam
ik moet zeggen dat ik wat problemen had met deze film. het niveau van acteren was met vlagen beneden pijl en het verhaal wat stotterend en niet echt verrassend. de sfeer was wel aardig, maar de effecten amateuristisch. ik snap dat het een low-budget film is, maar ik had graag naast Aisling Walsh willen zitten om te helpen, want er zaten veel fouten in die overbodig waren. het einde zag ik niet aankomen, dus dat was een pluspunt, maar niet genoeg om deze film namens mij meer dan een 2.5 te geven. maar als ik moet kiezen tussen case 39 of deze.... deze!

2.5
maar als je hem wil zien.... gewoon doen!

avatar van mixmaster
niet al te beste thriller , als je deze vergelijkt met '' orphan '' dan is deze film heel zwak .

alles is traag en het acteerwerk is ook niet al te best .

avatar van xaid

xaid schreef:
waardeloos , goedkope bende dit

ben ik niet met je eens.... noem het dan een low-budget film die beter kon ofzo.

avatar van Beloki
xaid schreef:
waardeloos , goedkope bende dit

Uit mijn hart gegrepen. Het acteerwerk was lachwekkend. Het verhaal was lachwekkend. De beelden/shots waren lachwekkend. Wat dat betreft was hij beter dan de gemiddelde komedie, ware het niet dat dit een serieuze thriller moest voorstellen.

Werkelijk de al-ler slechtste film die ik ooit gezien heb. Het is dat ik geen minpunten kan geven.

B.

Beloki schreef:

B.

je het verhaal was een beet "Orphan" achtig, die film die jij in je top 10 hebt staan. maar dan low-budget.

orbit
Mwah, niet al te best, alhoewel het meisje wel goed speelde en ook de sfeer aan die Ierse kust is wel mooi zo nu en dan. Maar als thriller schiet het toch wel tekort omdat je alleen maar in raadselen zit te denken en ik kreeg voornamelijk medelijden met dat kind, meer niet.

avatar van moviemafketel
Naïeve moeder die de leegte van haar miskraam denkt op te lossen door een duidelijk getroubleerd meisje genaamd Daisy in huis te nemen. De film wordt ergerlijk wanneer er geen enkel negatief signaal wordt opgevangen door Martha. Wat moet er nog meer gebeuren wil je inzien dat je niet met een normaal meisje van doen hebt.
De setting is prima alleen wordt het nergens echt spannend, aangezien er kennelijk onvoldoende geld was om er wat special effects tegenaan te gooien.
Het onderwerp Fairies Changeling is trouwens wel interessant. Valt veel over te lezen. Normaal worden er backpipes opgehangen aangezien ze daar helemaal gek mee zijn. In dit geval had de buurman blikken hangen, waar hij Daisy mee meelokte.
Onderwerp had wat mij betreft echt veel meer uitgehaald kunnen worden. Nu ontstijgt het nergens de middelmaat, zoals Orphan dat wel deed.