Hái-kak Chhit-ho (2008)

Taiwan
Drama / Romantiek

geregisseerd door Te-Sheng Wei
met Van Fan, Chie Tanaka en Min-Hsiung

Tomoko, een Japans model, krijgt de taak om een openingsband te regelen voor de grote Japanse superster die komt optreden in Hengchun. Zij organiseert een bandje dat bestaat uit vijf lokale inwoners van Hengchun. Er wordt weinig van hun performance verwacht, maar kunnen zij hierin een wending brengen?

avatar van Ataloona
Vreemd, is de op één na succesvolste Taiwanese film, maar kennelijk toch zeer onbekend op MoMe. Ben hier wel benieuwd na.

Een film, die in het thuisland Taiwan ongekend populair schijnt te zijn. Ik heb het er niet aan af gezien. Dat komt allicht omdat ik te weinig kennis heb van de Taiwanese cultuur en daardoor de komisch bedoelde onderdelen van het verhaal niet als zodanig heb ervaren. Het eerste deel met een drukdoende lokale politicus als centrale figuur kwam vrij rommelig op mij over. Het duurde ook even alvorens ik de tweede verhaallijn over de zestig jaar oude liefdesbrieven in het geheel kon thuisbrengen. Naar het einde toe werd het allemaal wat beter en een stuk overzichtelijker. Het afsluitende concert is met voorsprong het beste deel van de film.