Fortunate Son (2011)

Canada
Documentaire / Drama

geregisseerd door Tony Asimakopoulos
met Tony Asimakopoulos, Aristomenis Assimakopoulos en Vassiliki Assimakopoulos

Soms kan de camera het oog zijn waarmee je naar je eigen leven kijkt. Filmmaker Tony Asimakopoulos beziet er niet alleen zijn verleden en heden mee, hij richt het ook op zijn ouders en zijn vriendin en de relaties die hij met hen onderhoudt. In dit zelfbewuste egodocument komt hij tot pijnlijke inzichten die hem terugvoeren naar een minder florissante periode in zijn leven, toen hij weggleed in een met drugs gevoede depressie die hem op de rand van totale zelfdestructie bracht. Inmiddels gaat het goed met hem. Zijn leven heeft vorm en inhoud, hij staat op het punt met zijn grote liefde te trouwen. Na de eerste collage van oude foto's die in vogelvlucht het verleden van zijn ouders beschrijven, vraagt hij zich in de voice-over af of hij een goede zoon is.