How to Be (2008)

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Oliver Irving
met Robert Pattinson, Rebecca Pidgeon en Jeremy Hardy

Art is een student van in de 20 die teveel medelijden met zichzelf heeft en vol enthousiasme de getroebleerde poeet en muzikant uithangt. Totdat hij het besluit neemt iets aan zijn leven te doen, aan de hand van het boek "It's Not Your Fault". Maar in plaats van gewoon te lezen, nodigt Art de schrijver van het boek, een Canadese self-help goeroe, uit bij hem en zijn ouders te komen wonen.

avatar van Shora
Ik heb hem alleen gekeken omdat robert pattinson erin speelde, maar het was echt een vermoeiende film, wou hem op de helft al op stop zetten.. maar heb het toch afgekeken(uit verveling):P
Al was de acteerprestaties van Robert niet slecht, het was gewoon langdradig.

avatar van Nagini
En dan toch 2.5?

Ik ben wel benieuwd. Leuke no-brainer.

Nancy1980
oersaaie film, halverwege uitgezet, omdat ik het echt niet meer trok.

avatar van henkula
ik vond de dialogen erg spitsvondig, zeker de kant van de ouders, de depressie van Art kwam ook duidelijk over.

snoozerlover
Saai... Ik dacht leuk, Robert Pattinson, maar deze film is echt zonde van je geld. Vanwege Rob toch nog de 1.5 .

avatar van Jessen0wnt
Slecht.

Film zonder hart, passie of ook maar enige redenering. Totaal overbodig. Robert speelt ronduit slecht en is totaal niet in een flow die deze film juist nodig had. Van mij mag het best wel vaag, onpersoonlijk en gewoon dom zijn, maar dan moet er wel wat passie of drijfveer achter de cast en makers te zitten. Dit is gewoon te makkelijk, alleen al aan dat haar zie je dat ze er totaal geen zin in hadden. Bloempot.

Beetje niks. Kan me ook niet voorstellen dat dit ook maar iemand wel aanspreekt. Maarja, iedereen zijn ding.

0,5 ster

Ik denk dat de vele (vooral vrouwelijke) fans van 'The Twilight Saga' en Robert Pattinson evenzeer teleurgesteld zullen zijn bij het bekijken van deze film als ikzelf.
Pattinson bakt er niets van en de film is in zijn geheel niks waard.
Heb wel 2 maal geluk: de film duurt niet lang (81 minuten) en hij heeft me maar 1 € gekost (op zich eigenlijk al teveel).
Twee slotwoorden: Slecht !! Tijdverspilling !!

avatar van Decec
Komedie is mijn genre niet, zeker tijdverspilling

avatar van John Lee Hooker
Hilarisch om Pattinson in deze debiele rol te zien. Normaal is hij groots favoriet bij de meiden maar hier loopt 'ie radeloos rond als een soort heroïne-junk. Zijn personage speelt gitaar en wil een betere band met zijn gezin creeëren dus huurt hij wat boeken en schakelt wat later een therapeut in die bij aankomst direct naar boven gaat zonder de ouders een hand te geven of ook maar iets te zeggen. Dan weet je natuurlijk wel hoe het verder zal lopen. Vrij ondoordacht maar voornamelijk gewoon mislukt. Art's moeder leek eerder op een zus en zijn vader had net zo goed doof kunnen zijn. Vreselijke figuren ook die slome aardappelkop en de zogenaamde vrouwenverslinder met z'n sjaal en hoge laarzen. Nee dit is geen hoogvlieger.

avatar van Yokidoki
saai filmpje, al heb ik af en toe gelachen

avatar van K. V.
'k had deze voor een prikje kunnen kopen, maar erg bijzonder vond 'k het allemaal toch niet. 'k vond het geen zo'n boeiend personage en het verhaal was ook al niet zo bijzonder. Gelukkig duurt de film niet zo lang en was de muziek ook nog te pruimen.
Tja, 'k vond het niet echt een aanrader ideaal om eens mee te pikken via tv of zoiets, maar zeker niet meer.