Extract (2009)

2,71

geregisseerd door Mike Judge
met Jason Bateman, Mila Kunis en Ben Affleck

In de film volgen we Joel (Jason Bateman), die een extractenfabriek draaiende probeert te houden terwijl er veel gebeurt in zijn leven. Zo heeft hij diverse problemen in de werkplaats, staat z'n huwelijk op een laag pitje en heeft hij een oogje op een van z'n vrouwelijke werknemers. Wat hij echter niet weet is dat zij slechts uit is op een deel van een schadevergoeding, na een ongeluk op de werkvloer.

93 BERICHTEN 23 MENINGEN
avatar van FillumGek
Komedie waarbij ik geen enkele keer heb moeten lachen. Het verhaal is slap en de acteurs niet leuk. De prachtige Kunis is het enige pluspunt.

avatar van Mr. Green
Middelmatige komedie.
Sporadisch wat leuke momenten maar over het algemeen weinig sprankelend.
Affleck heeft een leuke rol en Kunis is leuk om te naar te kijken.

kappeuter (moderator)
Erg leuk!
Ik heb me erg goed vermaakt; leuke hoofdpersonages, leuke typetjes, leuke setting (de fabriek). Leuk!
De irritante buurman, de domme gigolo, de manager die de namen van zijn personeel niet kent, een leipe Ben Affleck...etc. etc.
Beetje overbodig om te benadrukken dat 'ie niet zo goed is als Office Space. De meeste films halen nou eenmaal niet dat niveau, al hoop je natuurlijk dat Judge nog eens zo'n topper maakt.

avatar van Elineloves
Toen ik deze film in mijn handen had dacht ik: Leuke cast. Maar helaas, het heeft mijn verwachtingen niet waargemaakt, laat staan me verrast.

Niets wat we nog niet eerder hebben gezien. Standaard en stereotype karakters, een handjevol goede grappen, en je kunt het gevoel maar niet van je afschudden dat er iets ontbreekt..

De mooie Mila is natuurlijk het grote pluspunt, maar het feit dat je het echt van de (in mijn ogen) vlakke karakters moet hebben maakt het geheel een beetje jammer.

Misschien gewoonweg niet mijn soort film. Twijfelgevalletje, 2.5*

avatar van tal1b
hahah, geweldige droge humor. Goed subtiel gespeeld door JB.
BA vind ik normaal gesproken NIET te pruimen, maar hier speelt die voortreffelijk.
There he goes... Johny horsecock

snap ook niet dat sommige MK het enige pluspunt v deze film wordt genoemd

avatar van tal1b
kappeuter schreef:

thanks voor de tip, deze had ik nog nie gezien

avatar van Insignificance
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Mja, Mila Kunis, laten we maar zeggen dat ze niet het meest grappige rolletje te pakken had.. Sowieso heeft Judge het niet zo lekker voor elkaar bij zijn lijntje rondom de fabriek. Buiten J.K. Simmons (de droogheid zelve, ik hoop altijd op meer van hem) is het maar een flauw gebeuren. De lui op de werkvloer zijn te duf en het ideetje van redneck verliest bal ontstijgt nergens het platte gegeven.

Joel's privésituatie komt gelukkig wat beter uit de verf. Had voor mij wel iets gekker gemogen, maar Suzie, de gigolo en de buurman (zonde van zijn slot) zijn wel plezierige typetjes. Affleck brengt zelfs wat zelfspot met zijn 'I know' op de vraag waarom vrouwen lachen om alles wat good-looking stupid guys zeggen. Licht amusante kost, aangenaam genoeg om niet kwakkelend ten onder te gaan.

avatar van Fortune
Hehe eindelijk weer eens goede comedy

Na alle commerciële niet grappige nageaapte troep van de laatste tijd ben ik blij hier nog een redelijke originele komedie met grappige karakters en redelijk aardig verhaal uit de mouwen komt.

Man, man vooral dat stukje met die waterpijp echt het grappigste stukje van heel de film maar heb echt in een deuk gelegen.
En Ben Affleck doet het ook goed in dit soort rollen hij moet het gewoon bij komedie houden of zoals hij deed in Boiler room.

Hij deed me wel denken aan Office Space dus dat is wel een pluspunt. Hangt wel beetje dezelfde sfeer ook met een beetje droge karakters. Goed vermaak.

3.5

avatar van Minority_Check
ik vond het een kutfilm
het ging helemaal nergens over, de mensen waren niet grappig, er waren geen genante/pijnlijke situaties behalve dat gedoe met dat ongeluk dan maar daar werd ook niet veel mee gedaan. Ook dat de vrouw vreemdging werd er ook niet veel meegedaan en was totaal niet grappig

mila kunis was het enige kleine positieve

avatar van Mescaline
Niet veel verwacht maar in dit opzicht viel de film ook zeker niet tegen.
Extract heeft een paar erg bekende clichés maar weet wel vanaf de eerste minuut vermakelijk te zijn.
Het acteer niveau is oké en het plot is leuk genoeg om te blijven volgen.

Extract mag dan niet bijzonder of anders zijn, toch ging die anderhalf uur snel voorbij en heb ik me er goed mee weten te vermaken.

avatar van Simoensk
Echt grappig is deze niet, maar het is best te pruimen en het kijkt snel weg.

avatar van tukkerstein
Het idee is wel lachen, maar in deze vorm onvoldoende om een hele film te vullen. Wat overblijft is een film die wel te kijken is maar nergens over gaat en niet grappig is. De personages zijn niet grappig (Ben Affleck, kom op zeg), er worden vrijwel geen grappen gemaakt en de grappen die er zijn zijn over het algemeen ook matig. Dus 1*

avatar van ExToR
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Op deze saaie avond op zoek gegaan naar een filmpje om even te kijken, komedie met Mila Kunis klinkt natuurlijk lekker, helaas viel dat een beetje tegen. Het idee van de film is wel grappig, een crimineel meisjes dat alles doet voor geld en zodoende de mensen een beetje tegen elkaar opzet terwijl zij de lachende derde is. De uitvoering was naar mijn mening iets minder De film was nogal saai en slechts enkele momenten (een beetje) grappig. De goede sfeer en leuke personages waren wel een paar pluspuntjes, evenals sommige acteurs (met de nadruk op sommige, want er zat ook wel wat bagger bij).

Aardig filmpje voor een regenachtig zondag, maar niks bijzonders.

Best wel slappe hap deze film en dat ondanks de best aardige cast. Er zit nauwelijks humor in deze film en het verhaal stelt weinig voor. De rol van Ben Affleck (met baard) was belachelijk en sloeg nergens op en hij was ook totaal niet humoristisch. Dankzij Mila Kunis en Kristen Wiig (leuke actrice) is deze film nog te kijken maar echt veel stelt het niet voor.

avatar van nightbreed
Leuk filmpje met geinige karakters. Dat Mila en Gene Simmons eraan meedoen is natuurlijk mooi meegenomen.

avatar van wess16
Dit was helemaal mijn humor. Vooral die deadmetalgrindscoreskatepunk-gast was briljant!

avatar van Number23
Geinig, leuk gevonden verhaaltje met grappige personages, goed vertolkt door acteurs als Bateman, J.K. Simmons, Affleck, Wiig, Kunis en Koechner. Leuk is ook rolletje van Gene Simmons als over-the-top advocaat. Na deze positieve woorden de verklaring voor de toch lage beoordeling. Dit blijft een komedie en ik heb in anderhalf uur nauwelijks gelachen.

avatar van Aapje81
Affleck is voor het eerst in zijn loopbaan grappig. Kunis wordt mooier met elke film die ze maakt en de rest van de cast is op zijn minst overtuigend. Vooral de bijrollen waren sterk bezet en ook leuk uitgewerkt. Sterke dialogen ook.

Geen grootse film maar ik heb wel met veel plezier gekeken.

Goed

avatar van night rider

leuke film,typisch mike judge met als het ware tekenfilmfiguren in levende lijfe,het soort van personages die meespeelde in beavis and buthead herken je gelijk...office space precies het zelfde.

Films van Mike Judge zijn best leuk, maar hebben het naar mijn mening net niet.

avatar van Menno
geen bulderkomedie, maar erg geestige flick.
niet voor kijkertjes alle grappen voorgekauwd voorgeschoteld wensen te krijgen (zit ook geen lachtape onder, dus je moet het helemaal zelf uitzoeken. zoals ik al zei: droog en geestig.

avatar van Blokland
Aardige film maar toch blijft vooral een "net niet" gevoel hangen...

Matige comedie waarbij het huwelijk van de eigenaar van een fabriek in een slop is geraakt en een radicale beslissing neemt om dit te verhelpen. De film verveeld niet, maar echt scherp of goed wordt het niet. Op zich wel leuke situaties en grappige personages, maar het is soms wat eentonig en repetitief. Verder ook wel een leuke cast, en daardoor nog net 3.0 sterren.

De regisseur krijgt het voor elkaar om een doorsnee en simpel verhaal er overladen en onafgemaakt uit te laten zien: er zijn meerdere verhaallijnen die niet tot een goed einde gebracht worden en dat is onbevredigend. Met wat meer satire was het verhaal grappiger en bitterder geweest: nu worden er teveel compromissen gesloten en met op zichzelf komische situaties wordt te weinig gedaan. Jason Bateman speelt een sterkere rol dan Mila Kunis en Ben Affleck maakt geen enkele indruk.

avatar van Noodless
Te weinig voor een komedie !

Hier en daar wat grappige situaties of dialogen, maar de film biedt te weinig om echt van een komedie te kunnen spreken. Gelukkig een leuke cast, want het verhaal stelt echt weinig voor en wordt naar het einde toe wel heel snel afgehaspeld. Beetje flauw !
4/10

avatar van Fortune
Noodless schreef:
Te weinig voor een komedie !

no way.

Genoeg te lachen maar kan je humor gewoon niet zijn. Voornamelijk droge humor die in de personages zit net als Office Space.

avatar van DBTim
Personages zijn leuk, maar de rest is weinig aan. Af en toe bracht het een glimlach op m'n gezicht, maar heb nergens echt hardop om moeten lachen.

avatar van benni
Best leuk, zo even tussendoor! Maffe humor soms, zoals met die buurman...

avatar van blurp194
Op zich is de stijl van de humor misschien dezelfde als die in Office Space, maar het ijzersterke van die film is vooral de herkenbaarheid voor iedereen die een vergelijkbare baan als kantoorsukkel heeft - dus het grootste deel van de westerse wereld, denk ik dan. Maar die herkenbaarheid is hier nauwelijks aan de orde - wie herkent zich dan in deze hoofdrol? Laat 'm maar opstaan.

Affleck irriteert me eigenlijk in elke film waar hij in speelt, maar z'n rol is hier klein genoeg dat dat nauwelijks opvalt. Bateman is op zich wel ok bezig, maar de hoeveelheid grappen per minuut is toch wat aan de lage kant om echt van een geslaagde comedy te kunnen spreken. Ook al omdat de grappen niet echt erg leuk zijn. Met een uitzondering - de situatie om de buurman aan het einde, daar lag ik toch wel even blauw van. Dat werkt toch wel, een echt goede grap aan het einde - dan vergeet je weer dat de rest toch wat saai was.

En Mila Kunis is natuurlijk erg prettig om naar te kijken. Dat helpt de film toch ook wel.

avatar van Pazmaster
Grappig maar simpel filmpje met een luchtig verhaal. Niets bijzonders maar er zitten wel wat grappige momenten in. 3 sterren

Valt in het niet vergeleken met Office Space. Had er meer van verwacht, maar het verhaal heeft me helaas weinig geboeid en heb dan ook de film met een oog open (of een oog dicht voor de negatievelingen onder ons) uitgekeken. Wat me zelfs dan nog moeite heeft gekost. Jammer, Mike.

avatar van erik1677
Ik vind het heel jammer dat ze zich niet meer gefocust hebben op het personeel uit de fabriek, want daar liepen toch een paar prachtige grappige personages tussen.
Maar dat er weer zo gigantisch moest worden uitgeweid over de welbekende amerikaanse sexproblemen in zulke films.
heel jammer, want had graag die thrasher, buurman, hector en de dinkus manager meer aan het werk gezien.
Want volgens mij zaten de echt komische momenten in de film alleen in de scenes met 1 van hen in de hoofdrol.

avatar van clubsport
aardige komedie maar geen hoogvlieger sommige scenes zijn flauw andere weer aardig .
ben affleck herkende ik niet direct met zijn baard .
de bijrollen zijn inderdaad af en toe grappig maar niet meer als opvulsel voor het hoofdverhaal dat niet echt uit de verf komt .