Death Flies East (1935)

geregisseerd door Phil Rosen
met Robert Allen, Oscar Apfel en Irene Franklin

Evelyn Vail is een verpleegkundige, die is veroordeeld is wegens vergiftiging van een patiënt. Wanneer ze op borgtocht wordt vrijgelaten, besluit Evelyn naar Sing-Sing gevangenis te vliegen. Ze wil spreken met de ter dood veroordeelde gevangene Carl Peters, de man die haar in eerste instantie heeft beschuldigd van de vergiftiging. Aan boord van het vliegtuig maakt Evelyn kennis met John Robinson Gordon, die documenten over een revolutionaire formule over munitie voor Washington bij zich heeft. Een andere passagier, Baker, klaagt er over, dat hij is vergiftigd en hij verlaat het vliegtuig tijdens een tussenlanding in Dallas. Terug in de lucht lijkt Gordon's lijfwacht, luitenant O'Brien, ook vergiftigd te zijn en hij overleeft het niet. Het vliegtuig keert terug naar Dallas, waar de politiekapitein Barrie, Evelyn beschuldigt van beide vergiftigingen.