The Dawn Express (1942)

Alternatieve titels: Dawn Express | Nazi Spy Ring

geregisseerd door Albert Herman
met Michael Whalen, Anne Nagel en William Bakewell

Tijdens de Tweede Wereldoorlog zit in de Verenigde staten een bende nazispionnen achter een chemische formule aan. Deze chemische formule verhoogt de kracht van de huidige brandstof voor het Amerikaanse leger. Twee Amerikaanse chemische bedrijven ontwikkelingen deze formule, ieder bedrijf voor de helft vanwege veiligheidsdoeleinden. De spionnen krijgen een helft van de formule in handen en ze weten, dat één van de twee scheikundigen, Robert Norton of Tom Fielding, bekend is met de andere helft. Met een list van de spionne Linda Pavlo wordt Tom ontvoerd. Linda bedreigt het leven van Toms moeder en zijn zus Nancy Fielding, die verloofd is met Robert, wanneer hij niet de formule prijs geeft. In het nachtvliegtuig de ‘Dawn Express’ doet Tom tegenover de leider van de spionnen alsof hij de complete formule kent.