Mojave (2004)

Alternatieve titel: Death Valley

Actie / Thriller

geregisseerd door David Kebo en Rudi Liden
met Eric Christian Olsen, Dash Mihok en Rider Strong

Vier vrienden bezoeken tijdens een weekend een festival in het midden van de Mojavewoestijn en nemen voor het eerst in hun leven Mescaline. Ze komen in conflict met enkele lokale junkies die de streek onveilig maken en wanneer ze door hen achtervolgd worden, verandert hun trip in een nachtmerrie.

Uitstekende vrij onbekende film, de film is tot het einde toe lekker onderhoudend.

avatar van Spartaan1986
Ik zag hem staan in de videotheek als 'dagfilm' dus ik denken dat het een vrij recente film is. Blijkt ie al 6 jaar oud te zijn.

Eens met stinissen. Vrij spannende en vermakelijke thriller die ondanks het standaard verhaaltje toch aardig wat verrassingen kent.

avatar van voomzap
Vier vrienden gaan een weekend naar de woestijn voor een festival, nemen (voor het eerst) Mescaline en verzeilen na een heavy trip de volgende morgen verdwaasd in een onbehagelijke situatie dat uitmondt in een kat en muis spel op leven en dood met een groep paranoide local junks. (Heb het plot meteen maar gecorrigeerd....)

Tussendoor-thriller met een duister absurdistich randje in de traditie van Hills have Eyes achtige horror. Ontstijgt ondanks de nodige domme handelingen toch het doorsnee 'foute-tieners niveau', levert vermakelijk acteerwerk (met name van de junky-leider) - en voor je het weet is het weer voorbij... Prima vermaak!

juhnzun
Oogt gedateert en loopt allemaal vrij matig
maar toch wel mee vermaakt vanaf het moment dat de actie begon
zit tetwijfelen tussen een 3 of 4 op de 10 voor als nog stem ik een 4

avatar van Noodless
Verrassend goed filmpje die de kijker weet te boeien tot het einde. Het verhaal is heel simpel en niet echt origineel , maar de film kijkt vlot weg en hier en daar zijn er toch een paar onvoorspelbare wendingen. De locatie is een pluspunt : het geeft een sfeer van verlatenheid en onmacht goed aan. 7/10 Niet slecht voor 1 euro