The Terminators (2009)

Sciencefiction / Actie

geregisseerd door Xavier S. Puslowski
met Jeremy London, A Martinez en Paul Logan

In de toekomst hebben kwaadaardige cyborgs de wereld in hun greep. Het is aan een groep vrijheidsstrijders, onder leiding van Kurt, om deze cyborgs te bestrijden en de wereld te bevrijden.

avatar van BlueJudaskiss
Blijkbaar ben ik de enige die hier een afgewogen beoordeling kan geven. Mockbuster, commerciële cash-in op rip-off of niet: ik heb me redelijk vermaakt met The Terminators.

Net als bij The Da Vinci Quest is het jammer dat het grootste deel van de film heel veel praten is en niet al te veel actie. Zonde, want het middenstuk kakt op deze manier in terwijl de actie-scenes best aardig zijn. Inderdaad niet van een hoogstaand niveau, maar met niet al te hoge verwachtingen doet The Terminators het prima.

Jammer van het einde: waar ik een grande finale had verwacht krijgen we wat gehijg van de dames van de film. Ik heb zo'n vermoeden dat om commerciële redenen een echt einde is weggelaten, maar dat weet ik helaas niet zeker.

Al met al redelijk. Absoluut geen hoogvlieger, maar met lage verwachtingen is dit prima te doen.

Wat was dat voor een film zeg. Ik had er nu niet veel van verwacht, maar hij was nog slechter.
-Was nie goed geacteerd.
-Vervelende achtergrond muziek.
-speciaal effect trokken op niets.
-Het einde trok ook op niets.
Twas pressies of der maar 6 personen bestonden die iets deden. En dan zie je op de achtergrond rustig de auto's rijden.

avatar van PEN15
Zooo.. ik ben echt verbijsterd. 2009? Ik kan me niet voorstellen dat er nog zulke slechte films worden gemaakt.
Wat de ... is er met dat hoesje, dat is pure misleiding. Waar denk je meteen aan als je dat ziet? In plaats daarvan staan de "acteurs" elke 10 minuten stil bij een zelfde decor. Er is helemaal niks terug te vinden van dat hoesje, 0,0 van wat daar wordt afgebeeld. Vuile bedriegerij, gemene aandachttrekkers. Wat een smerige lage rotstreek. Je ziet zo weinig actie, dat ze er eigenlijk bijna geen beelden voor nodig hadden gehad, kon je er beter een hoorspel van maken..
Dat stukje in de ruimte lijkt wel pigs in space van de muppets. Het acteren was bar slecht, dat waren zeker geen acteer talenten. Je hebt zojuist een killerspierbundel (hohoho) uitgeschakeld (letterlijk met een schakelaar) en dan acteert die muts er een houding bij die daar niet hoort. Wat zou die regisseur gedacht hebben, ... joh je simuleert het gezicht van een amateur hardloper die staat uit te hijgen, je moest een combinatie van angst en opluchtig spelen, maar het is al goed dit zijn de laatste loodjes dus ik laat het erin. Zoiets. Allemachtig zeg wat een prutswerk. Verder nog niks gezegd over de rest van de film, maar ik denk dat ik dan iets ga schrijven dat hier tegen de regels is. Ben het eens met de vele 0,5jes.

BESTE FLOPFILM VAN HET JAAR !
Ik dacht dat hij ok was, maar zodra ik hem opzette, had ik al zoiets van, kijken hoelang ik het volhoud.
Na 6 minuten uitgezet, ik wil me tijd hier niet aan verdoen..

avatar van movie acteurs
Zucht. waarom is het gewoon niet afgelopen met Terminator. Een terminator film zonder Arnold is geen Terminator film meer en dat weet Hollywood zelf ook. Terminator Salvation is al erg genoeg. Ik weet dat dit geen vervolg is maar ze moeten er gewoon mee kappen. Terminator Salvation was al niet Terminator waardig Naar de serie Terminator: The Sarah Connor Chronicles wil ik al niet meer kijken. Het is gewoon dom om Terminator films te blijven maken zonder Arnold. Het is gewoon puur uitmelken.

avatar van BlueJudaskiss
movie acteurs schreef:
Het is gewoon puur uitmelken.

Klopt. Maar in tegenstelling tot de grote filmstudio's heeft The Asylum daar nooit een geheim van gemaakt. En daarom voel ik sympathie voor hun films.

avatar van RickZ
themaniacboy schreef:
BESTE FLOPFILM VAN HET JAAR !
Na 6 minuten uitgezet, ik wil me tijd hier niet aan verdoen..

Ik wil hier ook mijn tijd niet aan verdoen, niet eens gepindakaasd dus!

avatar van huVILEub
Wat moet ik me hier nou weer bij voorstellen? Terminator 6? Namaak van Terminator 1? Of dan net iets anders? Of is het een losstaande film met 'toevallig' hetzelfde verhaal?

avatar van dave
“-Where do they come from?
-Who cares, just do something!”

Deze schaamteloze rip-off van de Terminator reeks geeft de termen idioterie en volslagen nonsens een nieuwe invulling. Hij komt het meest overeen met 2012 Doomsday, waarbij ook een zielige poging wordt ondernomen een bestaand gegeven wat op te fleuren.

Laat ik beginnen bij het verhaal. Degenen die de Terminator-reeks nooit hebben gezien, zullen geen flauw idee hebben wat hier aan de hand is. De verhaalopbouw is minimaal en een duidelijke uitleg zul je nooit krijgen. De film kent een enorme blitzstart, die alle voorafgaande geschiedenis overboord gooit.

Het komt erop neer dat alle eenheden van een bepaalde soort robot plotseling agressieve neigingen beginnen te krijgen en de hele wereld willen onderwerpen. De enige manier om deze totale vernietiging van de mensheid tegen te houden, is een kleine switch op ‘off’ te zetten, en die switch bevindt zich in een cirkelvormig ruimtestation. Dit zal ervoor zorgen dat onze mechanische vrienden hun hoofdje laten hangen.

Maar eerst maken we kennis met een heel aantal personages. Sommigen onder hen zal je herkennen uit andere ‘The Asylum’ projecten, maar dit terzijde. Een eerste probleem dringt zich meteen op. Je weet namelijk nooit welke personen nu van belang zijn en welke niet. Sommigen zeggen een paar onbenullige zinnen en worden nog geen 2 minuten later op een vrij wrede manier om zeep geholpen. In het eerste kwartier is er dus een enorme in –en uitvoer van figuren, zonder dat je als kijker precies weet wie er nu in feite toe doet. Dit gebeurt overigens later in de film ook verscheidene malen. Personages worden gewoon achtergelaten, zonder dat er ook maar iemand is die om hen treurt.

Waar je zo’n 75 minuten naar moet kijken is een groepje burgers en een sheriff die elkaar op een dubieuze manier gevonden hebben, en besloten samen te vluchten. Het duurt echter niet lang of ze worden al onder vuur genomen door een vijandelijke helikopter/ruimteschip, en een hele resem aan Terminators.

Enfin, ik zal je het gelul besparen. Ze worden op het nippertje gered door Kurt, een man met een speciaal geweer, die zonder probleem de vijanden neerknalt. Samen met deze nieuwe aanwinst beleven ze de gekste avonturen. Ze plannen met een gelijkaardig ruimteschip naar het ruimtestation te vliegen, om daar de goed verborgen switch over te halen. Wat zeg je? Het leger inschakelen? Nee, daar is geen sprake van. Deze mensen zijn vastberaden, en willen met plezier hun leven wagen!

Tijdens deze belevenissen wordt de grens tussen onschuldig vermaak en complete idioterie meermaals overschreden. Het is tijd om de vele absurde aspecten, die zich doorheen de hele prent laten opmerken, op te lichten.

Om te beginnen is er het feit dat je als kijker alleen ziet wat er in onbelangrijke achterbuurtjes gebeurt. In plaats van beelden te tonen van de hoofdstad die onderworpen wordt, krijgen we een blik op verlaten steegjes, waar geen hond te bespeuren is. Waarom focussen ze in hemelsnaam op zo’n oninteressant deel van de stad?

Daarnaast melden zich een heleboel merkwaardige zaken aan. In het begin rijdt er een auto tegen een ijzeren staaf en wordt twintig meter de lucht in gekatapulteerd. Elke keer als er iemand wordt neergeschoten hoor je een zeer vreemd geluid, alsof er iemand op een scheetkussen is gaan zitten, en zie je een dikke, rode stroom rondvliegen. Volgens mij moest dat laatste bloed voorstellen, maar het lijkt eerder op ketchup. (Misschien is McDonald’s de sponsor?) Het geweer van Kurt lijkt meer op een stofzuiger dan op een wapen. Terminators lijken vanuit het niets op te duiken en de helikopter verschijnt en verdwijnt meerdere malen. Een eind in het verhaal komen ze een kennis tegen, die zich verborgen had in een ondergrondse tunnel. Er wordt nooit uitgelegd hoe ze daar verzeild is. Alles lijkt gebaseerd op toeval en de logica is ver te zoeken. En dan wordt er nog eens geprobeerd een katholieke boodschap te verspreiden door Kurt naar een kruisbeeld te laten staren. Enfin, ik kan blijven doorgaan.

De dialogen zijn ongelooflijk idioot. Soms donder je gewoon van je stoel uit verbazing. Iemand zegt plots in paniek: “I’ll dig a hole, we’ll be safe.” Het slaat allemaal nergens op.
De regie is nog niet eens het slechtste, maar is vaak veel te schokkerig. Er wordt knullig omgesprongen met de camera. De special effects zien er niet uit. Het ruimtestation zelf viel wel mee maar die grote cyborg op het einde was ontzettend lelijk. Zelfs de originele Terminator uit ’84 zag er stukken beter uit.

Uiteindelijk een doodsaaie bedoeling. Al wat je te zien krijgt is een groepje zeurpieten, dat het ene na het andere lid afgeknald ziet worden. Zelfs de min of meer verrassende plotwending trekt deze prent niet recht.

Laat je overigens niet misleiden door de poster, dat is een oude tactiek om mensen te lokken.

In en in treurig.

avatar van BoordAppel
De eerste Asylumfilm die ik bekijk. Het moest er eens van komen want als liefhebber van lachwekkend slechte films kan je moeilijk om zo'n cultstudio heen. The Terminators is dan ook een lachwekkend slechte film met een overdonderend einde, precies zoals ik verwacht had.

Wat ik niet verwacht had was dat het acteerwerk nog heel behoorlijk was en niet-actiescènes er best aardig uitzagen. De slechtheid van de film komt vooral tot uiting bij de editing en regie die zorgen voor joekels van continuïteitsfouten en bij de totale onlogica van het geheel. Waarom heeft elk huishouden een identieke cyborg (met ook allemaal dezelfde kleren aan) in huis? Waarom vallen de cyborgs willekeurig wat mensen aan? Waar is het leger om iedereen te helpen? Waarom gebruikt een van de helden zijn 1 shot 1 kill supermegahyperultrawapen niet wat vaker? Waarom gedraagt de cyborg die dacht dat hij mens was zich ineens als een standaardcyborg als hij erachter komt dat hij geen mens is? Waarom vallen alle cyborgs, die met een aanraking van hun linkerpink iemand al zouden kunnen doden, uit om een supercyborg te activeren die in zijn eentje natuurlijk veel minder kan uitrichten tegen meerdere mensen?

Zo kan ik nog wel een dag doorgaan. Het slaat allemaal nergens op. Persoonlijke favoriet is het einde, waar ik ontzettend hard om heb moeten lachen: het enige dat de helden moeten doen om de hele invasie te stoppen is een schakelaar omzetten en een stekker uit een stopcontact trekken . Het zit als grap in een Naked Gun film maar hier is het serieus bedoeld. Alleen dat al maakt deze film het bekijken waard.

avatar van moviemafketel
Ik heb aan jouw recensie al genoeg om even smakelijk te kunnen lachen om een film die ik nog niet heb gezien en dat nu dus ook niet zal doen haha. Heerlijk. De film in een notendop. Scheelt me weer een euro.

avatar van snake shit
Deze moet je bekijken op een regenachtige nammidag.

avatar van Jonesy
@stephan73,,, hahaha Toevalig zeg

avatar van baspls
Grootste kutfilm ooit! echt zo nep als de nete en alles slaat nergens op. totaal niet realistisch