Les Portes de la Gloire (2001)

Alternatieve titel: Doors of Glory

Frankrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Christian Merret-Palmair
met Benoît Poelvoorde, Michel Duchaussoy en Etienne Chicot

Het provinciaal bedrijfje genaamd Pégase is gespecialiseerd in verkoop aan de deur. Het probeert vooral het vijfdelige werk van wereldhervormer Ralph Spiegel aan de man te brengen. De baas heeft besloten zijn toekomstige schoonzoon Jérôme Le Tallec, 30 jaar en vers van de schoolbanken, een tijdje te laten meedraaien in het verkoopteam dat Noord-Frankrijk bewerkt. Ondanks zijn aanvankelijke weerzin krijgt hij al snel de weinig orthodoxe methodes van de huurlingen van de huis-aan-huisverkoop onder de knie.

avatar van brucecampbell
Leuke film waarin Poelvoorde weer eens op zijn best is, alhoewel hij geen hoofdrol heeft hierin.
Het einde is een beetje teleurstellend.
Al bij al een 3.

avatar van jikamajoja
Deze film is wat tegengevallen. Het begin is traag en de film komt niet op gang. Het hoort een komedie te zijn, maar de humor is ver te zoeken. Benoît Poelvoorde kan de film niet redden.