D'Amour et d'Eau Fraîche (1976)

Alternatieve titel: Love and Cool Water

Frankrijk
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Jean-Pierre Blanc
met Annie Girardot, Miou-Miou en Julien Clerc

Jip, een dromerige pianoleraar van 25 jaar, leidt een comfortabel leven bij zijn maîtresse Mona, een vrouw uit de middenklasse die twintig jaar ouder is dan hij. Op een dag ontmoet hij Rita, een jonge, knappe Nederlandse. Hij wordt op slag verliefd, laat alles achter en vertrekt met haar op reis naar de Côte d’Azur…

avatar van Bye Birdy!
Saaie, lege en zelfs irritante en lelijke film. Zowel Miou-Miou als Julien Clerc bakken er bar weinig van. Aan niets is te merken dat de vonk tijdens de opnames tussen beiden is overgelagen en het in een relatie eindigde. Het acteerwerk van de verdere cast is eveneens bedroevend.

avatar van adso
Het ging natuurlijk helemaal nergens over, maar vond het vooral als tijdsbeeld
verrassend vermakelijk!