Grüße aus Fukushima (2016)

Alternatieve titels: Fukushima, Mon Amour | Greetings from Fukushima

Duitsland

geregisseerd door Doris Dörrie
met Rosalie Thomass, Kaori Momoi en Aya Irizuki

Marie reist in opdracht van de organisatie 'Clowns4Help' naar de Japanse prefectuur Fukushima, waar ze wil helpen na de nucleaire ramp van 2011. De jonge vrouw ontvlucht haar eigen leven in Duitsland, om samen met de clown Moshe een beetje vreugde te brengen in het dagelijkse leven van de slachtoffers. Maar Marie moet toegeven dat zij voor haar nieuwe baan niet erg geschikt is.

Vanaf 6 oktober in de bioscoop (Cinemien)

avatar van danuz
Mooi klein filmpje van Dörrie waarin Fukushima's ramp als achtergrond voor persoonlijk verdriet goed is gekozen. Jammer van het digitale beeld wel, had best 35mm gemogen wat mij betreft.

Bijzonder filmpje dit.