Dieu Est Grand, Je Suis Toute Petite (2001)

Alternatieve titel: God Is Great, I'm Not

Frankrijk
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Pascale Bailly
met Audrey Tautou, Edouard Baer en Julie Depardieu

De twintigjarige Michèle is ervan overtuigd dat ze mislukt is in het leven. Een scheiding en een abortus zijn de redenen. Ze gelooft in niets meer, maar vooral haar zelfvertrouwen is ze kwijt. En dan ontmoet ze François, een dierenarts in wie ze blindelings gelooft.

neo (crew)
wil ik erg graag zien.

kappeuter (moderator)
Moi aussi. Die poster wil ik wel in m'n slaapkamer hebben.

Ik wist dat Depardieu een acterende zoon heeft, maar is Julie Depardieu zijn acterende dochter ?

kappeuter (moderator)

Yup.
"Sister of Guillaume Depardieu
Daughter of Gérard Depardieu and Elisabeth Depardieu." (imdb)

avatar van ExToR
Al na enkele minuten begon ik me gigantisch te ergeren aan deze film en dan met name het camerawerk. Vat dit niet verkeerd op maar ik heb grote twijfels of deze cameraman niet een lichte vorm van parkinson of iets dergelijks heeft, de camera stond geen seconde stil. Ook constant overspringen van beeld door een halve seconde een zwart schermpje tussen de beelden te plakken was ontzettend irritant.

Naast het slechte camerawerk was dit ook nog eens een ontzettend vage film, het verhaal gaat eigenlijk constant nergens over en is niks meer dan losse stukjes aan elkaar geplakt. Hierdoor wordt het verhaal ook heel onduidelijk, waar gaat het nu überhaupt over? Ook het acteerwerk is ook niet bijster goed...

Slechte film, kan er niet veel meer over zeggen.

Een niet onaardig idee wordt helemaal de nek omgedraaid door een irriterende montage en dito camerawerk. Echt vervelend.
Audrey Tautou doet haar best met haar grote, indringende ogen en een innemende glimlach, maar in haar eentje kan ze boel ook niet redden.