ad

Horror | 100 minuten

Genre: Horror

Geregisseerd door: Danny Draven

Met onder meer: Marina Resa, Shirley To, Akiko Shima

IMDb beoordeling: 3,0 (832)

Over Ghost Month

"Once A Year. They Come."

Volgens de Chinese kalender is de zevende maand van het jaar de maand waarin de geesten van de doden, die geen rust hebben, uitbreken door de poorten van de hel en in het lichaam van een nog levend mens kunnen komen. Tijdens deze periode moeten er verschillende regels gevolgd worden om niet ten prooi te vallen aan een geest. Als een huishoudster aankomt bij het afgelegen huis van een bijgelovige vrouw en haar toegewijde religieuze tante, zien de doden een kans om hen te pakken.

avatar van aerts007

aerts007

Op hoop van zegen, deze ga ik kijken.

avatar van 606

Aardige horror film met goed verhaal

Alleen had het wat enger mogen zijn was nog iets te soft.

Acteren ging ook nog

3,5 ster

avatar van brave71

brave71

Jammer, er had veel meer in gezeten...

Beetje 'The Grudge' achtig, maar een stuk minder spannend en eng.

Het is allemaal net ff te slap en horror gehalte is te laag.

Heb moeite moeten doen om de film uit te kijken en bij tijden vond ik hem zelfs saai.

Een hele krappe 2,5 *

avatar van sporthaas

sporthaas

aerts007 schreef:

Op hoop van zegen, deze ga ik kijken.

En ???????

avatar van sharkey111

sharkey111

goeie film met paar leuk schrikmomenten

soms kon het acteren beter maar verder

goeie horror lange tijd geleden

ninoboy1

Wat een rommel.....

avatar van aerts007

aerts007

Het verhaal boeide totaal niet, met personages van karton.

Schrikmomenten ben ik niet tegengekomen, en special effects (de geesten) waren om te lachen.

Iets te weinig budget vrees ik, dit maakt het voor mij een slechte B film.

avatar van RickZ

RickZ

Slome TV-B-film horrorthriller met een enkel schrikeffect, irritante pianomuziek en matig acteerwerk (leek op RTL4 serie).

avatar van eyecandy

eyecandy

RickZ schreef:

...wat hij zei

avatar van snowqueen

snowqueen

ik heb me ook de hele film aan die pianomuziek geërgerd. 't zegt wel genoeg dat ze alle scènes daarmee moesten vullen...

avatar van Keane1983

Keane1983

Tja, de trailer zag er leuker uit dan dat de film daadwerkelijk was. De schrikmomenten waren lala en er was bijna in elke scene muziek. Nu is dat niet zo heel erg, maar de muziek was gewoonweg ongepast bij bepaalde scenes.

De SFX waren wel oke en het acteerwerk....laten we maar zeggen dat ik slechter heb gezien...Het is vrij passief en het lijkt net alsof het regelrecht van de autocue afkomt...

De film is een beetje in de stijl van de Grudge maar dan slecht uitgewerkt. Van het verhaal hadden ze veel meer van kunnen maken dan dat ze gedaan hebben.

Het ergerlijkste is nogmaals de muziek die overal bovenuit aan het springen is.

Van mij niet meer dan een 1.5*

avatar van Jermain23

Jermain23

Ik heb de film 20 minuten gekeken wat een B film als C bestond dan een C film. Wat slecht en totaal niet spannend of eng. Niet de moeite nemen om deze te kijken, heeeeeeeeeel slecht.

mcdaktari

ik dacht dat we hier al eens een keer een dicusie hebben gehad over het feit dat je een film niet kunt oordelen in 10 / 20min. dus ga ik daar maar niet meer op in, maar moe word je er wel van. Ik ga hem uit kijken en stem later wel. Ben benieuwd want een paar hoge stemmen en wat lage, ik zie wel wat het word.

avatar van wous33

wous33

wel in 5 min

avatar van gatygun

gatygun

mcdaktari schreef:

dit kan zeker wel, als een film de eerste 20 minuten al compleet niks is, zal het de rest erna ook niet veel meer voorstellen.

Normaal kun je al in de eerste 10 minuten zien, wat de acteer prestaties zijn avn de cast en wat voor budget de film bevat. Als de acteer prestaties zo matig zijn en de special effects/verhaal gewoon troep is vanaf het begin, dan kan je hem gewoon weg uitzetten.

Een goede film start ook goed en niet matig tot slecht.

De film heb ik compleet gezien, en je kan hem indd na 20 minuten makkelijk uitzetten, het werdt er zeker niet beter op.

Amateur film, zou hem niet eens kijken

avatar van Raffael77

Raffael77

Ik ben het met Gatygun eens dat je zeker wel kan merken in het begin of het pulp is of niet. Je kan dan idd zien of er diepgang in zit, effecten goed zijn, acteer werk goed is of dat de manier van filmen wel ok is.

Dus ik laat deze gaan.

avatar van wildcatje

wildcatje

ik kan de meeste horrorfilms wel waarderen en schrik van bijna alles. toch is het deze film gelukt om me in slaap te laten vallen. nog een keer later gekeken en het bleef niet boeiend. het verhaal vond ik vrij standaard en het acteerwerk redelijk slecht. de film ademde geen sfeer uit en ik ben dus niet 1 keer geschrokken.

mcdaktari

heb hem net uitgekeken en het acteren is niet heel sterk maar er worden toch veel slechtere films gemaakt. ik moet wel zeggen dat ik de film helemaal tot het einde heb gekeken en geen moment heb gedacht van nu zet ik hem af. zoals sommige al na 10 min. het valt me 100% mee dat ze star trek 5 sterren geven. Zo nu hebben ze misschien weer wat om nog een paar dagen over door te zeiken

avatar van chanel34

chanel34

In tijden niet zo'n slechte film gezien. Te erg voor woorden.

avatar van dragonmaster

dragonmaster

zonde van mijn pindakaas-tijd !!!!!

gatygun schreef:

Een goede film start ook goed en niet matig tot slecht.

Amateur film, zou hem niet eens kijken

je moet geen onzin verkopen kerel. waar slaat dat op dat een goede film begint ook goed? en Angels & Demons dan om maar een voorbeeld te geven. die begint heel zwak maar word wel goed. Zelfs District 9 heeft een minder begin maar ik vind het wel een van de betere films. dus dat sprookje van jou gaat niet op. Kijk gewoon een film af en stem dan man

avatar van kirelam

kirelam

Types weer zo'n horror met een verhaal van niks.

Eerst na de trailer dacht ik een beetje the Grudge achtig, Vanwege die haren die uit het rooster kwamen.

Maar voor de rest gewoon een goedkope B film met onbekende acteurs geef deze film 1* vanwege het ging gewoon helemaal nergens over.

avatar van erpunited

erpunited

Echt een matige film. Slecht geacteerd. Geen bijzonder verhaal. Geen aanrader en zeker niet voor horror fanaten

avatar van edmo

edmo

Het verhaal vond ik wel aardig, maar eng... nee.

avatar van domkey

domkey

Zelfs niet matig, prullenbakvoer.

avatar van reza145

reza145

Een van de slechtste horrorfilms die ik ooit heb gezien. Zonde van mijn tijd.

avatar van Filmkonyn

Filmkonyn

Visueel was het vaak wel ok... verhaal is wel goed voor een film, maar is jammer genoeg slecht uitgewerkt. Ms Wu acteert nog slechter dan de gemiddelde GTST acteur/actrice. Verder was het allemaal té gespeeld, dialogen waren van zeer lage kwaliteit en uiteindelijk krijg je weer een standaard einde... pluspunt was dan weer de ex van de hoofdpersoon, jammer dat ie zo simpel aan z'n einde kwam...