Breaking Point (2009)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Jeff Celentano
met Tom Berenger, Busta Rhymes en Armand Assante

Steven Luisi (Berenger) is een voormalig advocaat die werkte voor de onderwereld. Hij probeert na een strijd met drugsverslaving en een familietragedie weer aan het werk te gaan. Steven komt terecht in een ingewikkelde moordzaak, die hem weer in contact brengt met zijn eigen demonen. Terwijl hij de zaak probeert op te lossen, gaat hij samen werken met Richard "Beanz" Allen, een voormalig sportman die gangster is geworden. Met diens hulp komt Steven erachter dat er een verband is tussen een corrupt politie-departement en een brutale gangsterbaas genaamd Bowen, die ook Steven's oude drugsdealer is.

avatar van DiDa
Lijkt me wel leuk!

En de Oscar voor meest originele titel gaat naar...

avatar van fritsy
en de hoogste stem trofee gaat naar......................kps met zijn 5*

avatar van DiDa
wtf?

avatar van 606
Ik vond het nog wel een leuke vermakelijke film.
Er werd toch nog goed geacteers en Nusta is beter dan 50 cent.
Armand was ook weer prima en heeft zijn maffia rol niet verleerd zeker op het laatst.

3 sterren

avatar van macrobody
Dat er nog geld wordt uitgetrokken voor deze film is mij een raadsel. Heel verwarrend allemaal en ook de flashbacks plus het zeikerige 9/11 drama muziekje in de achtergrond is tenenkrommend. Voor de moeite 2 sterren.

Een onbetekenende, onevenwichtige, droge en voorspelbare aaneenschakeling van moord, corruptie, blackmail enz, opgediend zonder smaak of geur, met een aantal onbeduidende flashbacks en subplots en met als absoluut dieptepunt een baby die uit het raam gegooid wordt. In andere handen had er misschien nog wel een effectieve mysteriethriller van gemaakt kunnen worden.

avatar van Left4Dead
Begint aardig hard en dan hoop je dat het verhaal wat gaat doen met de ellende, die er in de gemeenschap waarover de film gaat, wat doet. Clichématig wordt het verval ingeluid, een droeve sfeer wordt neergezet.
Bekende namen zijn ingezet als cast om de film te promoten, de naam van de regisseur maakt nu éénmaal geen goede indruk. Het plot hierboven beschreven trok me in ieder geval wel, samen met de cast.

Maar al snel voel je dat het verhaal een puinhoop begint te worden. De cast probeert nog wat te redden, maar de vele vreemde ontwikkeling, die nogal uit de lucht schijnen te vallen, zijn wel zo onvoorspelbaar dat je wel moet te lachen. Of janken want soms weet je even niet wat je meer na staat. Het verhaal kronkelt met zijwegen naar zijn einddoel, dit zonder spanning of dat je jezelf kunt inleven. Het verhaal is zowaar een dooddoener.

Al met al een zielige bedoeling, men probeerde een harde film van de straat te maken. Het is compleet een lachertje geworden, zonde voor de cast. Nee het verhaal is op geen enkele manier goed uitgewerkt, van de hak op de tak.

Een film die je gerust over kunt slaan.