Ebb Tide (1937)

Avontuur

geregisseerd door James P. Hogan
met Oskar Homolka, Frances Farmer en Ray Milland

De zeelieden Jakob Therbecke, Robert Herrick en Huish hebben de leiding over een schip met aan boord patiënten die de pokken hebben. Door een zware storm spoelen zij aan bij op het strand van Tehua, een afgelegen eiland in de Stille Oceaan. Tehua wordt geleid door de meedogenloze en religieuze fanaat Attwater, die zich als een god heeft uitgeroepen. De drie zeelui wachten op een gelegenheid om de collectie parels van Attwater te stelen om vervolgens zo snel mogelijk het eiland weer te verlaten.

avatar van Dogie_Hogan
Dit is de enigste film, waarin de legendarische Francis Farmer in kleur te zien. is.

Tien jaar later is is een remake gemaakt met 'Adventure Island'.