Earl Carroll Vanities (1945)

Alternatieve titel: Moonstruck Melody

Romantiek / Muziek

geregisseerd door Joseph Santley
met Dennis O'Keefe, Constance Moore en Eve Arden

Enige leden van een klein Europees vorstenhuis arriveren in New York City om een lening voor elkaar te krijgen, omdat hun vorstendom in een moeilijke financiële situatie verkeert. Terwijl de koninginmoeder Elena aan het onderhandelen is, begint prinses Drina een liefdesaffaire met Tex Donnelly, de eigenaar een nachtclub. Tex geeft haar boogiewoogie-pianolessen. Wanneer Tex' vaste zangeres Claire haar enkel verstuikt, mag Drina haar plaats innemen en een paar nummers voor Earl Carroll, een Broadway-producent, zingen. Earl, die eigenlijk was gekomen om Claire te zien optreden, is onder de indruk. Danny Baldwin, een medewerker van Tex, denkt dat Drina probeert Claire's plaats voorgoed in te nemen, maar hij gaat uiteindelijk toch akkoord. Drina stelt vast, dat zowel Dan als Tex verliefd op haar zijn, maar eigenlijk is ze verloofd met de groothertog en alcoholist Paul. Drina komt in de problemen, wanneer Elina weer met haar terug wil naar Europa en haar verplicht de contacten met Tex, Dan en Earl te verbreken.