Their Own Desire (1929)

Alternatieve titel: De Verboden Vrucht

Drama / Romantiek

geregisseerd door E. Mason Hopper
met Norma Shearer, Belle Bennett en Robert Montgomery

Lally is de dochter van een zeer welvarende man, Hal. Hij hertrouwt met Beth, een vrouw die wordt verafschuwd door Lally. Ze verliest al haar vertrouwen in mannen, totdat ze verliefd wordt op Lally. Hij blijkt de zoon van Beth te zijn.

avatar van Dutchfan
Norma Shearer speelt overtuigend een jonge vrouw,Lally,wiens leven ingrijpend word veranderd,als haar vader (Lewis Stone) er met een andere vrouw(Helene Millard) vandoor gaat.

Als ze ook nog eens verliefd word op de zoon(Robert Montgomery) van die "andere" vrouw,worden de problemen alleen maar groter.

Haar moeder (Belle Bennett)vraagt of ze de relatie wil verbreken,wat ze ook doet.

De twee kunnen echter geen afscheid nemen,en ontmoeten elkaar in het geheim.
Tijdens een van deze ontmoetingen slaat het noodlot toe,als hun schip in een zware storm vergaat.

"Their Own Desire" is een museumstuk,maar voor filmliefhebbers van oude films zeer zeker de moeite waard.

Norma Shearer is goed en won een oscar-nominatie voor deze film....Actrice Belle Bennett was duidelijk meer op haar plaats in de stomme films.......

avatar van matthijs_013
Een van de 'early talkies' die wél heel goed te doen is. Qua techniek was hij erg goed. De uitwerking van het verhaal vond ik echter een beetje tegenvallen. Shearer leek hierin vooral een uur lang te poseren, echt acteren deed ze niet. Desondanks heb ik genoten. Door de korte speelduur is deze ook goed te doen voor 'nieuwelingen' in oude films.