Solar Crisis (1990)

Japan / Verenigde Staten
Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door Richard C. Sarafian en Alan Smithee
met Charlton Heston, Tim Matheson en Peter Boyle

Er wordt voorspeld dat een gigantische zonnevlam de aarde zal verbranden. Een groep van astronauten moet naar de zon reizen om daar op het juist moment een speciale bom te droppen die de zonnevlam van richting moet laten veranderen.

kappeuter (moderator)
Zouden de schrijvers van het verhaal van Armageddon deze film gezien hebben ?
Het verhaal heeft opvallend veel overeenkomsten.

avatar van newG
Brol met grote B

avatar van A.L.I.E.N
ik vind dat er tussen solar crisis en sunshine een paar gelijkenissen zitten maar ik kan het ook fout hebben.

avatar van Erwinner
Ik kan me deze nog wel herrinneren, was vooral psychologisch erg goed.

Visueel was niet erg bijzonder.

Deze wil ik graag nog is herzien.

Dateert alweer uit 1990, wat gaat de tijd toch snel

kappeuter schreef:
Zouden de schrijvers van het verhaal van Armageddon deze film gezien hebben ?
Het verhaal heeft opvallend veel overeenkomsten.

Of die van Sunshine?

avatar van A.L.I.E.N
zoals ik bij sunchine al zij:er zitten opvallend veel gelijkenissen tussen sunshine en solar crisis.
ik weet het niet maar ik denk dat deze film de inspiratiebron van sunshine was.
gelijkenissen:solar crisis speelt zich af in 2050 en sunshine in 2057.er is maar een paar jaar verschil.

avatar van Erwinner
A.L.I.E.N schreef:
ik weet het niet maar ik denk dat deze film de inspiratiebron van sunshine was.
of:de ruimtemissie,de sabotuer (in deze film gaat het om een mens
en in sunshine om een zoort zombie).
waarschuwing:deze informatie kan ook fout zijn.verbeter mij A.U.B.
als ik fout ben

Je verhaal klopt wel

avatar van A.L.I.E.N
Heb hem vandaag op VHS gehuurd en heb deze net gezien.
Ik blijf bij wat ik gezegt heb over de gelijkenissen tussen "sunshine"
en deze film maar ik verhoog mijn stem(3,0)naar 4,5.

avatar van planet_of_death
Wat een ongeloofelijk saai misbaksel. Het verhaal is totaal niet intressant.

0,5 sterren

avatar van HK Senator
Geweldige flutfilm. Vrijwel alles is mislukt aan dit wangedrocht. Heerlijk ook dat Charlton "Ben Hur" Heston zo diep gezakt is aan het einde van zijn carriere dat hij hier aan mee werkte. In alles voelt de film aan als iets uit 1971 maar het is toch echt een film uit 1990.

Ik noem dit maar even dé Troll2 van de science fiction. Eigenlijk dus best leuk om te zien.

En inderdaad is de vergelijking met Sunshine op zijn plaats. Deze films zelf is eerder geïnspireerd op Mad Max, Alien, 2001 en Starwars.