• 8.256.706 stemmen

Alternatieve titels: My Boss, My Teacher / My Boss, My Student / Tusabu Ilche

Oorsprong: Zuid-Korea

Geregisseerd door: Kim Dong-weon en Dong-won Kim

Met onder meer: Jung Joon-ho, Kim Sang-joong en Jung Woon-taek

IMDb beoordeling: 5,7 (424)

Oorspronkelijke taal: Koreaans

Plot Too-sa-boo-il-che

Doo-sik is overdag student leerkracht ethiek en 's nachts een gangster. Zijn gangsterbaas is vastbesloten om Doo-sik te laten studeren, terwijl hij zelf ook terug naar school gaat als student. Kan Doo-sik deze twee werelden gescheiden houden?

image

avatar van belchinees

belchinees

Een typische Koreaanse komedie, die toch wat te zwak uitpakt.

Een 90 minuten film had beter geweest, dit duurde te lang, en het laatste half uur liep het gewoon compleet fout. Beginnend met die dikke haha-scene van dat ene studentje dat als een balletje in een flipperkast wordt omvergereden door 2 auto's. Dat is zo slecht gedaan, de poging tot medelijden wekken is dan ook helemaal gefaald. Waarachter er dus nog wat vervelende drama komt, en dan het mega coole 1 vs 17 gang-war. Over the top foute boel, zelfs met hippe slo-mo's. En tenslotte nog een belachelijkere gangwar om van te huilen.

De eerste 90 minuten vielen nog wel mee. Enkele geestige momenten waar een lachje afkon. Er zit wel een vervelend personage in de film, zo'n irritant mannetje (helemaal rechts op de poster), dat daar een beetje debiel ligt te doen en wat vloeken, zo'n wannabe gangster.

Ik heb twee scenes gezien die regelrecht uit andere (betere) Koreaanse films zijn gestolen. Een scene van 2 mensen in de regen met een paraplu, copy paste van Keulraesik, muziek incluis.

En dan nog eentje tijdens een loopwedstrijd, leek me iets of wat een parodie op Marathon.

Euhm, voorts is de film zwaar gesponsord door Kappa. Ze krijgen daar mooi zeker 10 seconden hun schoenen in het beeld.

De muziek trekt ook op niets, buiten dan dat geripte nummertje uit The Classic.

My Boss, My Hero 2.. vergeet het maar dat ik deel 1 ga kijken nu.

Zeker niet aan te raden aan het gros, en voor de Koreaanse cinema-vrienden eigenlijk ook niet.

Stukken beter, en een vergelijkbaar verhaal, is GTO. Japans, en wel aan te bevelen.

BBarbie

Ik heb aan het commentaar van belchinees niet zoveel toe te voegen. Op zich is het een aardig basisidee om een maffialeider als assistent-leraar terug te laten gaan naar de middelbare school. Maar de schmierende randdebielen, die rondom het hoofdpersonage figureren, werken averechts. Het resultaat is een komedie, die overdreven grappig wil zijn en daardoor gruwelijk de mist ingaat. Ik wilde deze film zien vanwege het debuut van Hyo-yoo Han. Ik had me de moeite kunnen besparen, want zij heeft slechts een onbeduidend bijrolletje.