• 8.604.951 stemmen

Alternatieve titels: Plastic City / Plastic City: Cidade de Plástico

Oorsprong: Brazilië / China / Hongkong / Japan

Geregisseerd door: Nelson Yu Lik-wai

Met onder meer: Joe Odagiri, Anthony Chau-Sang Wong en Yi Huang

IMDb beoordeling: 4,6 (389)

Oorspronkelijke taal: Japans

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Dang Kou

Hoewel actief in de criminele onderwereld van Sao Paulo, zijn Yuda en Kirin twee welgeliefde en gerespecteerde gangsters binnen hun gemeenschap. Ondanks dat ze ontzettend hard hebben moeten werken om tot het imperium te komen wat ze hebben opgebouwd, zijn ze altijd bescheiden gebleven en fatsoenlijk geweest. De gemeenschap werd voorzien van werkgelegenheid en mogelijkheden om succesvol te worden werden gecreëerd. Ze waren - min of meer - de minst gevreesde gangsters, maar opereerden verstandig met goedkeuring van de lokale regering en politiekorps. Dit verband komt echter te vervallen, wanneer er onrust ontstaat binnen de regering. Verschepingen worden in beslag genomen, Yuda verdwijnt in de gevangenis en rivaliserende bendes proberen nu hun kans te grijpen.

avatar van kinjutsu

kinjutsu

Ik zou hier wel eens een recensie bij willen zien...

avatar van Wadjoe

Wadjoe

Moet bekennen dat ik deze heb ge-pindakaast. Vervolgens zag ik dat Odagiri Chinees-gedubbed werd en er iets mankeerde met de subtitles.

Na een beetje skimmen door de film heb ik Plastic City maar verwijderd, dus kan me wel iets voorstellen bij de stemmen.