Birth of the Dragon (2016)

Verenigde Staten / China / Canada
Actie / Drama

geregisseerd door George Nolfi
met Billy Magnussen, Yu Xia en Philip Ng

Het beruchte gevecht uit de zestiger jaren tussen de jonge Bruce Lee en en de legendarische kungfu-meester Wong Jack Man in Noord-Californië, vanuit het oogpunt van een jonge student wiens trouw aan beide vechters op de proef wordt gesteld. Tot op de dag van vandaag voeren mensen de discussie over wie het privé gehouden gevecht heeft gewonnen. Een ding is zeker: na dit gevecht met Wong heeft Bruce Lee zich herontdekt.

avatar van eka81
weinig bekend over deze film, weet iemand wanneer hij uit komt?

avatar van Cohiba
Duurt heel lang inderdaad.
Volgens IMDB zal dit 25 augustus worden in USA.

avatar van AJK
AJK
Film gezien.
Had er niet veel van verwacht.
Wat er nu echt is gebeurt en hoe
zullen wij nooit echt weten denk ik.
Realistisch gezien heb ik vraagtekens,
maar de boodschap van deze film is mooi.
Vechtscenes zien er mooi uit.
Ook de verschillende stylen worden goed weergegeven.Ng vond ik in eerste instantie
niet op Lee lijken maar hoe meer de film zich voortzette zette hij zijn rol goed neer.
Toch wel leuke film.
3.0

avatar van vranque
Verschrikkelijk. The Karate Kid voor volwassenen. Werkelijk niets is wat ook maar enigzins in de buurt komt van wat onze aziatische vrienden ons weten voor te schotelen. Goed vermaak voor wie daar niet mee vertrouwd is maar dan nog twijfel ik of je dit goed gaat vinden.

avatar van Goodfella1812
vranque schreef:

Had al zo'n vermoeden. Thnx F, dan sla ik deze maar gewoon over

avatar van Pazmaster
Een B film maar ik vond m helemaal niet verkeerd hoor. Als vechtkunstliefhebber kijk ik natuurlijk voor de gevechten en die zijn best vermakelijk. Hier en daar ziet het soms wat knullig uit, maar soms ook best goed. In ieder geval zijn de gevechten redelijk gechoreografeerd en krijgen we niet elke trap of stoot vanuit een ander shot te zien, iets waar ik me in andere knokfilms vaak aan stoor. Tel daar nog een verhaal over Bruce Lee bij op en ik vermaak mij wel. Daarom toch een kleine voldoende.

Ben per ongeluk op deze film gebotst. Altijd al liefhebber geweest van een goede kungfu film genre Ipman. Hou alleen niet van vliegende Chinezen en dergelijke. Gelukkig is dit in deze film niet aan de orde. Ik vind het een aangename kungfu film. Onbekende acteurs die toch een goede prestatie neerzetten voor dit genre film. Vechtscenes zijn goed in elkaar gestoken en de Win Shun stijl wordt mooi in beeld gebracht. Feit dat het een verfilming is uit een deel van het leven van de de legendarische Bruce Lee is een bonus. Bruce wordt zelfs een tikkeltje arrogant uitgebeeld en bij momenten als de bad boy. Interessante invalshoek, wat bewijst dat de legende ook zijn zwakheden heeft. Vandaar dat ik deze film een 4 geef, want als regisseur moet je het maar aandurven om Bruce zo weer te geven. Maar ja, misschien is dit wel hoe Bruce was... Vind het alleen vreemd dat ik nooit van deze film heb gehoord of gelezen. Een verborgen parel aldus...

avatar van Phantasm
Na het 1-ste slaapverwekkende uur komt er dan eindelijk eens wat aktie in. Dan hoeft het voor mij al niet meer, geef me dan de echte Bruce films maar.

avatar van Iron Maiden
Mickey b schreef:

Dat bewijst natuurlijk helemaal niets. Deze film is niet in samenwerking gemaakt met de familie van Bruce Lee, welke vervolgens ook hebben aangegeven dat deze film enkel is gemaakt om te cashen op de naam ‘Bruce Lee’.

eerloze film, een schande voor meester wong en bruce niet alleen hun karakters maar ook de vechtscenes zijn minder dan matig en dat is geen mening! je ziet ze net zo mis slaan als een 1990 B film...je kan bijna het touw horen kraken, als je hieraan meedeed schaam je! dit is op geen enkele manier een tribute aan kungfu of de grootmeesters ik heb al veel slechte vecht films gezien en in die categorie scoord deze bijzonder hoog erg erg jammer... ik dacht yes! bruce weer op tv echt ik heb hierna direct weer echte bruce opgezet om mijn herrineringen hieraan niet te vertroebelen...zeer terleurstellend en hoe durf je bruce zo arrogant neer te zetten hoe durf je een legende zo te beschamen...kijk deze niet mensen! zet liever een goede ouwe op!