A Lady of Chance (1928)

Komedie / Drama

geregisseerd door Robert Z. Leonard
met Norma Shearer, Lowell Sherman en Gwen Lee

Dolly 'Angel Face' Crandall ontmoet in een hotel de jonge en naïeve Brad. Brad blijkt volgens zijn zeggen zeer rijk te zijn. Ze vindt hem een makkelijke prooi en trouwt met hem. Angel Face komt er vervolgens achter dat de plantage waarover Brad heeft opgeschept eigendom is van zijn buurman en dat zijn fortuin meer speculatief is dan reëel. Desondanks moet Angel Face vaststellen dat ze steeds meer verliefd op Brad wordt.

avatar van Dutchfan
Norma op haar best,in deze geweldige komedie.
Ook Gwen Lee en Lowell Sherman doen het goed,als doortrapt oplichters-echtpaar.
Een van Norma Shearer's beste films.

avatar van matthijs_013
A Lady of Chance bewijst dat simpele films ook bovengemiddeld kunnen zijn. Norma Shearer is een aardige komediènne, maar de allermooiste is ze niet. Dat hoeft natuurlijk ook niet, al doet ze me constant denken aan Jamie Luner. Toch ben ik nu wel nieuwsgierig naar haar andere werk, misschien moet ik The Women nog eens herkijken.