The Wall (1998)

Drama / Oorlog

geregisseerd door Joseph Sargent
met Edward James Olmos, Savion Glover en Ruby Dee

In een trilogie met de Vietnamoorlog als achtergrond zijn de oorlogservaringen van drie Amerikaanse soldaten te zien. Ben Holst probeert al jaren de genegenheid van zijn vader, kolonel Holst, te krijgen. Na jarenlange afstand tussen hen brengt de dood van een soldaat hen weer bij elkaar. Bracey Mitchell is er heilig van overtuigd dat het zijn plicht is om zijn land te verdedigen in de oorlog. Zijn oma geeft hem een zilveren badge, die al jaren van vader op zoon wordt doorgegeven. De badge brengt hem echter geen geluk. Een cynische soldaat, Bishop, is tot bijna alles in staat om wat extra's te verdienen, inclusief het regelen van overplaatsingen naar veiligere plekken voor de soldaten aan het front. Een andere soldaat leert hem echter dat niet iedereen te koop is.

neo (crew)
vond het niks.

Ik ben het totaal met je eens!