La Ragazza del Lago (2007)

Alternatieve titel: The Girl by the Lake

Italië
Mystery / Thriller

geregisseerd door Andrea Molaioli
met Toni Servillo, Valeria Golino en Omero Antonutti

In het Noorden van Italië wordt bij een bergmeer het dode lichaam van een meisje gevonden. Sanzio is een rechercheur van middelbare leeftijd die de leiding krijgt over het onderzoek. Hij heeft nogal wat problemen thuis met zijn vrouw en in het ogenschijnlijk rustige stadje waar hij zijn onderzoek doet, blijkt ook alles niet zo geweldig te verlopen als hij hoopte.

avatar van Mac Hammer Fan
Andrea Molaioli was voorheen assistent regisseur. Hier debuteert hij als kineast en schreef zelf het scenario, naar een misdaadroman van de Noorse schrijver Karin Fossum. Zijn film kaapte al 7 David di Donatello Awards weg en kreeg twee prijzen op het Festival van Venetië. Ik ben alvast benieuwd.

avatar van Leo1954
Een aardige whodonit, maar meer ook niet. Verwarrende personages maakte het lastig te volgen, verhaal was niet sterk en het eind teleurstellend.